Voorstellen: Arno Rijpma, zoekt Rijpma/Rijpstra, Zwerver, Wijga e.a.

  • ampsrecordings
    Message 1 of 1 , Sep 3, 2004
      Beste leden,

      Graag stel ik me hierbij even voor. Mijn naam is Arno Rijpma, ik kom
      uit Zevenaar Gld. Sinds één week ben ik druk met
      computergenealogie. Leuke hobby zeg, wel nachtwerk trouwens!
      Van mijn familie (verschillende takken) heb ik in deze korte tijd al
      heel wat ontdekt, (ook niet alle info is betrouwbaar natuurlijk,
      enkele dingen moeten echt geverifiëerd worden).
      maar nu loop ik vast. Hierbij geef ik de gegevens van wie ik zoek:

      Ongeveer zeker ben ik van de volgende gegevens (1811):
      Quiryn Rijpma, Sneek, vader van Hendrikje, Sybrand (in 1811 14 jaar),
      Jan, Sjeuwke/Sjieuwke en Ids.
      Quiryn Ysbrands Rijpma is overleden op 12-1-1839 te Sneek.
      Zoon Sybrand/Sibrand/Sybrandus was gehuwd met Sophia
      Santman/Landman/Zandman. Kinderen waren Curijn, Hendrik, Aafke en
      Aukje.
      Sijbrand Rijpma is mijn "oudouder", vader van Curijn Rijpma, geboren
      op 28-7-1822 te Utrecht, overleden op 18-11-1892 te Franeker.
      De voornamen Curijn/Quiryn/Quirijn/Cuirinus komen steeds weer terug
      wisselend elke generatie met Sybrand/Sybrand/Sibrand.
      De eerste die ik hiervan heb gevonden is Quiryn Brand Rijpstra,
      gehuwd 1794 met Aafke Hendriks de Lover. In het jaar erna is het
      oudste kind van Quiryn Rijpma geboren (Hendrikje, in 1811 17 jaar).
      Quiryn en Aafke zijn gehuwd in Sneek.
      Logisch gedacht zijn Quirijn Brand Rijpstra en Quiryn Ysbrands Rijpma
      dezelfden.

      De bovenstaande informatie is vergaard van Tresoar en Familysearch.
      Het meeste komt van Tresoar.

      Verder zoek ik dringend:
      Fam. Cornelia Venema, gehuwd op 11-6-1846 met Curijn Rijpma (zie
      boven)
      Fam. Sjoerd(t)je Jacobs Zwerver, gehuwd op 14-3-1861 met Curijn Rijpma
      Curijn is beide malen gehuwd in Dantumadeel

      Fam. Enne Ykes Wijga, geboren rond 1760-1774 (mogelijke vader van
      Enne Ykes was Enne Ennes Wijga die was gehuwd met Antje Jans
      Jongeboer, geb. 1749, ouders Jan Jongeboer en Reinske Jetses)
      zoon Yke Ennes Wijga geb. 1790 te Harlingen was gehuwd met Elisabeth
      Molenaar, gedoopt 31-10-1800 te Leeuwarden.
      Elisabeth was dochter van Jan Jelles (hij is Molenaar) en Anna Jellema

      Bij wie komt één van deze namen/mensen in de stamboom voor?
      Voor alle hulp ben ik zeer dankbaar.

      Wel een heel verhaal hé, voor zo'n eerste post. Maar het heeft me
      echt te pakken, en ik ben een ongeduldig type.

      P.S. Tresoar, Familysearch en Genlias zijn al helemaal nageplozen.
      Rond oktober staat de eerste reis naar Leeuwarden in de planning.