Re: [Friesland-genealogy] geboren in Leeuwarden of in Den Haag??

  • Cor
    Message 1 of 5 , Aug 4 4:22 AM
      Nog even een aanvulling.
      Zag net dat er een Crop genoemd werd in de newsgroup soc.geneology.benelux.
      Mocht je deze niet hebben, hier een copie van de vraag en antwoord.
      Cor S.

      Jacob Crop / Krop & Stijntje Berendsen, laten in Wageningen dopen:

      Johannes Peter ged 21-11-1805

      Gevraagd: aanvullingen op dit gezin

      Albert

      Bep & Albert Veldhuis-Hoeve
      * living in Barneveld, beautiful village in the middle of The Netherlands
      * Secr: Veluwse Geslachten ( V V G ) Postbus (BOX) 519 NL-3770 AM BARNEVELD
      * Dutch - USA - Canada- Australia research
      * URL:http://www.veluwsegeslachten.nl
      * email: <albert.veldhuis@...>
      * Geref. zangkoor CON AMORE te Barneveld
      * URL:http://conamore.barneveld.com

      Beste Albert,

      Het omvangrijke boekwerk van Anton Zeven al eens doorgeploegd? Zie
      http://wageningen.interstad.nl/antonzeven/index.htm, aldaar beschikbaar in
      PDF.

      Succes!

      gegroet,
      Luuk

      Message 2 of 5 , Aug 8 6:26 AM
        Hallo Cor,
        heel hartelijk dank voor de informatie.
        nu weet ik het dus zeker, meestal is de persoonskaart wel juist zoals nu dan
        weer blijkt.
        Het speurwerk gaat nu weer verder, vader Gerardus Daniel Negrijn vertekt
        naar Rotterdam maar dochter Catharina Gezina is daar niet te vinden.
        ze duikt pas weer op in 1922 te Heemstede, ze komt dan van Renkum en is dan
        weduwe van Jacobus Johannes Meeter (echte friese naam, niet dan ?) ze zou
        ook eerder gehuwd zijn met Willem Hendrik Roodhart.
        Zal wel verder zoeken worden in Den Haag denk ik.
        bedankt voor de informatie.
        met vriendelijke groeten
        Phemie Koopman-Negrijn

        _____

[...]

        Genealogy yn Fryslbn: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129ljbjhn/M=295196.4901138.6071305.3001176/D=gr
        oups/S=1705040837:HM/EXP=1091644010/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*http://comp
        anion.yahoo.com> click here

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=groups/S=
        :HM/A=2128215/rand=719660386>

        _____

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

      • Annemarth Sterringa
        Message 3 of 5 , Aug 11 9:26 AM
          Hallo Cor,
          Toen ik vandaag bij alle geboortes Leeuwarden jaren 1860 die ik
          bekeek, ook de moeder vermeld vond, heb ik nog eventjes nieuwsgierig
          naar deze geboorteakte Leeuwarden 1864/368 gekeken.

          Gerardus Daniel Negrijn komt aangeven dat er een kind van het
          vrouwelijk geslacht is geboren
          "uit hem en zijne huisvrouw Johanna van Gelderen"
          hetwelk de naam Catharina Gezina zal krijgen.

          Deze 3 namen (vader, moeder, kind) staan heel groot geschreven.
          Huisvrouw betekende echtgenote; moeder wordt dus wel degelijk
          vermeld.

          Groetjes,
          Annemarth

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@p...> wrote:
> [...]
          > Aangevende vader is Gerardus Daniel Negrijn, steenhouwer en 39 jr
          wonende alhier. Cath. is geboren om 08.00 uur.

          Haag??