Re: [Friesland-genealogy] Teetske Veltman

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 10 , Aug 3, 2004
      Hallo Cor,

      Voor Tresoar gebruik ik altijd Roelof zijn zoekscherm:
      http://www.varkevisser.org/links/bsfries.html

      In het balkje waar je de zoekterm in typt kun je ook gewoon een jaartal,
      plaats, maand of zoals ik eerder melde de volledige datum invoeren in
      plaats van een naam. Probeer maar eens wat uit:-)

      Groet, Hinke.

      Message 2 of 10 , Aug 4, 2004
        Cor,

        Als je niet zeker bent van de speling, probeer dan eens om 'fuzzy' te zoeken op Tresoar. Dat gaat als volgt: je typt eerst het woord fuzzy tussen accolades en vervolgens bijv. teetske veldman, dus: {fuzzy}Teetske veldman en klikt dan op de [zoek] knop. Helaas kun je maar op één woord fuzzy zoeken en in dit geval moet je dus (als je niets vindt) dezelfde zoekactie nóg een keer uitvoeren, maar dan in combinatie met Veltman.

        Een jaartal moet je invoeren zoals je die in de records tegenkomt, dus bijv 4 augustus 1880. Je kunt op elk willekeurig woord in de recordteksten zoeken. Stel dat je alle geboortes in Sneek in februari 1812 wilt bekijken (geen idee wat het nut kan zijn, maar goed :-)!), dan typ je dus in het zoekveld: februari 1812 sneek en zoekt daarmee in de regio waar Sneek ligt et voilá. Overigens krijg je dan dus ook de records van in januari 1812 in Sneek geboren kinderen, die in februari zijn aangegeven.

        En het is natuurlijk geen domheid maar gebrek aan kennis en dat laatste kan gemakkelijk verholpen worden.
        Veel plezier met deze nieuw verworven kennis :-)

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

        Message 3 of 10 , Aug 4, 2004
          Bedankt voor de inlichtingen, Nynke.
          Mijn kennis wordt steeds uitgebreider ;-)

          Cor (Montreal)