Re: [Friesland-genealogy] geboren in Leeuwarden of in Den Haag??

  • Cor
    Message 1 of 5 , Aug 3, 2004
      Hallo Phemie.
      Voor jou gevonden in HCL = Historisch Centrum Leeuwarden de geboorteakte.
      Deze geboorten zijn niet in Tresoar aanwezig.
      Akte van gemeente Leeuwarden.
      Catharina geboren alhier = Leeuwarden.
      Aangevende vader is Gerardus Daniel Negrijn, steenhouwer en 39 jr wonende
      alhier. Cath. is geboren om 08.00 uur.
      Moeder helemaal niet vermeld !!!

      Succes met je onderzoek Cor S.

      Message 2 of 5 , Aug 4, 2004
        Nog even een aanvulling.
        Zag net dat er een Crop genoemd werd in de newsgroup soc.geneology.benelux.
        Mocht je deze niet hebben, hier een copie van de vraag en antwoord.
        Cor S.

        Jacob Crop / Krop & Stijntje Berendsen, laten in Wageningen dopen:

        Johannes Peter ged 21-11-1805

        Gevraagd: aanvullingen op dit gezin

        Albert

        Bep & Albert Veldhuis-Hoeve
        * living in Barneveld, beautiful village in the middle of The Netherlands
        * Secr: Veluwse Geslachten ( V V G ) Postbus (BOX) 519 NL-3770 AM BARNEVELD
        * Dutch - USA - Canada- Australia research
        * URL:http://www.veluwsegeslachten.nl
        * email: <albert.veldhuis@...>
        * Geref. zangkoor CON AMORE te Barneveld
        * URL:http://conamore.barneveld.com

        Beste Albert,

        Het omvangrijke boekwerk van Anton Zeven al eens doorgeploegd? Zie
        http://wageningen.interstad.nl/antonzeven/index.htm, aldaar beschikbaar in
        PDF.

        Succes!

        gegroet,
        Luuk

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

      • Phemie Koopman
        Message 3 of 5 , Aug 8, 2004
          Hallo Cor,
          heel hartelijk dank voor de informatie.
          nu weet ik het dus zeker, meestal is de persoonskaart wel juist zoals nu dan
          weer blijkt.
          Het speurwerk gaat nu weer verder, vader Gerardus Daniel Negrijn vertekt
          naar Rotterdam maar dochter Catharina Gezina is daar niet te vinden.
          ze duikt pas weer op in 1922 te Heemstede, ze komt dan van Renkum en is dan
          weduwe van Jacobus Johannes Meeter (echte friese naam, niet dan ?) ze zou
          ook eerder gehuwd zijn met Willem Hendrik Roodhart.
          Zal wel verder zoeken worden in Den Haag denk ik.
          bedankt voor de informatie.
          met vriendelijke groeten
          Phemie Koopman-Negrijn

          _____

[...]

          Genealogy yn Fryslbn: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

          Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

          Yahoo! Groups Sponsor

          <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129ljbjhn/M=295196.4901138.6071305.3001176/D=gr
          oups/S=1705040837:HM/EXP=1091644010/A=2128215/R=0/SIG=10se96mf6/*http://comp
          anion.yahoo.com> click here

          <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=295196.4901138.6071305.3001176/D=groups/S=
          :HM/A=2128215/rand=719660386>

          _____

          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        • Annemarth Sterringa
          Message 4 of 5 , Aug 11, 2004
            Hallo Cor,
            Toen ik vandaag bij alle geboortes Leeuwarden jaren 1860 die ik
            bekeek, ook de moeder vermeld vond, heb ik nog eventjes nieuwsgierig
            naar deze geboorteakte Leeuwarden 1864/368 gekeken.

            Gerardus Daniel Negrijn komt aangeven dat er een kind van het
            vrouwelijk geslacht is geboren
            "uit hem en zijne huisvrouw Johanna van Gelderen"
            hetwelk de naam Catharina Gezina zal krijgen.

            Deze 3 namen (vader, moeder, kind) staan heel groot geschreven.
            Huisvrouw betekende echtgenote; moeder wordt dus wel degelijk
            vermeld.

            Groetjes,
            Annemarth

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@p...> wrote:
> [...]
            > Aangevende vader is Gerardus Daniel Negrijn, steenhouwer en 39 jr
            wonende alhier. Cath. is geboren om 08.00 uur.

            Haag??