Coert Althuis 1600-1678

  • wim vanalthuis
    Message 1 of 1 , Jul 31, 2004
      Mijn oudste en bekende voorvader is Coert Althuis, geboren omstreeks 1600. Hij woonde en werkte een groot deel van zijn leven in Oudeschoot/Heerenveen waar hij op 9 juli 1678 overleed.

      Komend jaar wil ik tijd besteden om te achterhalen waar hij vandaan komt.

      Daarvoor heb ik volgende vermoedens.

      - Mogelijk komt hij uit de regio Wittgenstein/Diedenshausen. De naam Kurt Althaus komt daar meerdere keren voor. Ik heb daar al gezocht, maar het zoeken kan gerichter als ik meer informatie over zijn achtergronden in Friesland heb.

      - Mogelijk is er een relatie met de familie van Johannes Althusius. Anna Catharina Althusius, een dochter van Johannes, huwde op 25 september 1626 met Bernardus Schotanus. Misschien was dit een reden voor Coert om in Oudeschoot te zijn.

      - Coert Althuis werkte in ambtelijke functies voor het nedergerecht. Misschien heeft dat met zijn afkomst te maken.

      Indien iemand aanbevelingen heeft voor verder onderzoek of zelfs over relevante informatie beschikt, dan wil ik hierover graag ge�nformeerd worden.

      Met vriendelijke groet,

      Wim van Althuis