Nog een Boonstra

  • Lex Bennink
    Message 1 of 1 , Sep 3, 2000
      Hallo Frieslandkenners,

      Al enige berichten gelezen over Boonstra uit Friesland. Ik heb in de
      kwartierstaat van mijn kinderen ook een Boonstra, mijn oudvader Jan Bennink
      was gehuwd te Smilde (Dr) op vrijdag 21 januari 1825 met Hilligje Willems
      Boonstra, een geboren Drentse, maar haar vader was een Fries.

      De gegevens zoals ik die heb zijn de volgende (de nummers voor de namen zijn
      de kwartiernummers van mijn kinderen):

      65 Hilligje Willems Boonstra (ook genaamd de Vries) (26 jaar oud), geboren
      te Smilde (Dr) dinsdag 28 augustus 1798, gedoopt op zondag 2 september 1798,
      overleden te Smilde (Dr) op zaterdag 25 augustus 1827, 28 jaar oud.

      130 Willem Lie(u)wes Boonstra (ook genaamd de Vries), geboren te Stiens (Fr)
      op maandag 7 september 1761, overleden te Assen (Dr) op vrijdag 7 april
      1837, toen woonachtig in Smilde (Dr), 75 jaar oud.
      x Willem is getrouwd op onbekende datum en plaats met
      131 Sjouwkje Benedictus (ook Sjoukje Bennediktus), geboren te Gorredijk (Fr)
      op dinsdag 14 september 1762, overleden te Smilde (Dr) op zondag 30 mei
      1824, 51 jaar oud.
      Uit dit huwelijk: - Hilligje Willems, zie 65, - Benedictus Willems Boonstra
      , - Hendrik de Vries Boonstra, - andere kinderen onbekend.

      Mijn vragen mogen duidelijk zijn. Wanneer en waar huwden Willem Lieuwes
      Boonstra en Sjouwkje Benedictus en wie waren hun ouders en verder
      voorgeslacht?

      Wellicht kent iemand deze Boonstra en is in staat de vragen te beantwoorden.

      Ciao en groet, Lex Bennink

      bennink@...
      http://go.to/bennink