Re: [Friesland-genealogy] onderwijzer Koudum

  • Jack Terveer
    Message 1 of 3 , Jul 3 3:06 AM
      Stuur eens een mailtje naar:

      Geneko genealogie

      Contactpersoon B. van der Veen

      Beukenlaan 7

      8723 AV Koudum

      Telefoon 0514-523023

      E-mail geneko@...

      Je vindt deze link ook op www.koudum.nl. Deze vereniging doet genealogisch onderzoek in en om Koudum. Zelf werk ik in Koudum, de naam Theunis de Vries is daar sowieso goed bekend.

      ----- Original Message -----
      From: jan de Vries
      To: friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Saturday, July 03, 2004 10:47 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] onderwijzer Koudum

      Hallo,
      Een broer van mijn bedovergrootvader gaat in januari 1867 naar Koudum (Hemelemer Oldeferd) verhuizen, hij zou hier onderwijzer worden; in december van dat jaar is hij echter de eerste hoofdonderwijzer van de christelijk afgescheidene school van Andijk, NH. Hij blijft hier tot zijn dood in 1895.
      Mijn vraag is : wie heeft toegang tot de archieven in Koudum, of van de gereformeerde kerk aldaar, en wil kijken of er iets over deze persoon (Johannes Theunisz de Vries, gehuwd met Gerharda ter Stege) bekend is in Koudum?

      alvast hartelijk bedankt,
      Jan de Vries

      Yahoo! Groups Sponsor

    • jan de Vries
      Message 2 of 3 , Jul 3 4:51 AM
        Dank je,
        Ik had vorig jaar al eens op internet naar Koudum gezocht, maar vond toen niets bruikbaars. Heb gemaild; nu even afwachten,
        groetjes,
        Jan

        Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT