Re: Focke Hilbrands (Roodkerk)

  • Ernst-Jan Munnik
    Message 1 of 3 , Jul 2 12:17 AM
      Beste Klaas,

      Het volgende onder voorbehoud, want ik heb de desbetreffende
      publicaties niet bij de hand, maar: als ik me niet vergis, wordt het
      voorgeslacht van Focke Hilbrands genoemd in het "Frysk
      Kertiersteateboek", en/of in de kwartierstaat van Theun de Vries,
      Genealogysk Jierboek 1997. Via de indices van deze werken kom je er
      snel genoeg achter of ik het me inderdaad goed herinner...

      Hartelijke groeten,

      Ernst-Jan Munnik
    • Klaas Jansen
      Message 2 of 3 , Jul 2 12:43 AM
        Beste Ernst-Jan

        Die gegevens heb ik ook, maar in de gedrukte publikaties houden de
        kwartieren op bij Focke Hilbrands, van hem werd geen voorgeslacht
        genoemd. Bij Theun de Vries de kwartieren 590/1, maar niks daarboven.
        Ook meldt Nieuwland geen ouders en noemt geen kind Focke bij de 5
        kinderen van Hillebrandt Doedes, trouwens kwam de naam Focke niet bij
        het voorgeslacht van de 5 kinderen van Hillebrandt Doedes.

        hartelijk dank

        Klaas Jansen