Oude familie bijbel

  • s.boersma
    Message 1 of 2 , Jun 30, 2004
      Hallo allemaal,
      En kennis van mij heeft een oude bijbel,geerfd van haar schoonmoeder,waarin een Arjen Claases(1575-1623) en zijn zoon Evert Arjens(1608-1647) uit Harlingen hun familie beschrijven.
      Van de nakomelingen van Evert Arjens,die zich later Oosterbaan noemden,is een parenteel gepubliciteerd in :www.harlingerrijkdom.nl
      Ik probeer nu uit te vinden of de schoonmoeder ook een nakomeling van Evert Arjens is.
      In haar kwartierstaat komen om 1800 volgende namen voor:
      Gerben Pieters Swart met Klaske Annes,
      Klaas Willems Wassenaar met Antje Tjepkes Hoekstra.
      Pieter Joh.Hempenius met Trijntje Johannes,
      Sieds Aukes Koopal met Baukje Pieters Donia,allemaal iut Menaldumadeel.Deze namen komen echter niet in het parenteel van Evert Arjens voor.Kent iemand deze mensen en of er een verbinding met Evert bestaat.

      Bij voorbaat hartelijk dank.

      Sjoerd Boersma,Duitsland

    • nnpposthumus
      Message 2 of 2 , Jul 2, 2004
        Sjoerd,

        Ik lees in het boek "De Friese Wassenaar's", door W. Tsj. Vleer,
        blz. 337:

        Kinderen van Klaas Willems Wassenaar en Antje Tjepkes Hoekstra
        (XII.1250):

        XIII.1560. TJEPKE KLAZES WASSENAAR, * 2.4.1820 Beetgum, landbouwer,
        tr. 25.4.1844 Ferw.deel PIETJE GIJSBERTS POSTMA, * 12.1.1818 Hallum,
        dr. van Gijsbert Gerrits Postma en Maartje Hoites Boersma (1679).
        Kinderen:
        1987. Klaas Tjepkes, * 30.1.1845 Hallum, volgt;
        1988. Gijsbert Tjepkes, * 8.8.1846 Hallum, + 2.3.1864 ald.;
        1989. Martinus Tjepkes, * 19.5.1849 Hallum;
        1990. Willem Tjepkes, * 19.8.1851 Hallum, volgt;
        1991. Maartje Tjepkes, * 30.9.1853 Hallum, tr. 19.5.1881 Ferw.deel
        Cornelis Annes Anema van Minnertsga;
        1992. Gerrit Tjepkes, * 14.1.1856 Hallum;
        1993. Antje Tjepkes, * 24.6.1858 Hallum, tr. 8.7.1880 Ferw.deel
        Gerrit Gerbens Koopsmans van Holwerd;
        1994. Lolke Tjepkes, * 20.5.1861 Hallum, + 6.9.1882 ald.

        Ik heb veel meer informatie, zowel over de Friese Wassenaar's als
        mijn eigen lijn uit m.n. Harlingen en elders in Friesland, allen
        doopsgezinde families. Kun je a.u.b. contact opnemen op
        nnpposthumus@...?

        Groet, Nick Posthumus

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "s.boersma"