  • s.boersma
    Message 1 of 2 , Jun 30, 2004
      Hallo allemaal,
      En kennis van mij heeft een oude bijbel,geerfd van haar schoonmoeder,waarin een Arjen Claases(1575-1623) en zijn zoon Evert Arjens(1608-1647) uit Harlingen hun familie beschrijven.
      Van de nakomelingen van Evert Arjens,die zich later Oosterbaan noemden,is een parenteel gepubliciteerd in :www.harlingerrijkdom.nl
      Ik probeer nu uit te vinden of de schoonmoeder ook een nakomeling van Evert Arjens is.
      In haar kwartierstaat komen om 1800 volgende namen voor:
      Gerben Pieters Swart met Klaske Annes,
      Klaas Willems Wassenaar met Antje Tjepkes Hoekstra.
      Pieter Joh.Hempenius met Trijntje Johannes,
      Sieds Aukes Koopal met Baukje Pieters Donia,allemaal iut Menaldumadeel.Deze namen komen echter niet in het parenteel van Evert Arjens voor.Kent iemand deze mensen en of er een verbinding met Evert bestaat.

      Bij voorbaat hartelijk dank.

      Sjoerd Boersma,Duitsland

    • Albert Bosscha
      Message 2 of 2 , Jul 9, 2004
        Beste Sjoerd Boersma,

        De namen uit de bijbel komen voor in mijn familie nl.
        de Stapensea familie uit Menaldum. Een dochter Antie
        Everts 1643-1674 tr. namelijk met Jelle Aedes
        (Stapensea). Er is een boekje verschenen over de
        Oosterbanen uit Harlingen en ik heb dat in mijn bezit
        (uit 1985) Ben benieuwd naar de link met uw
        schoonmoeder maar kan de door u genoemde personen niet
        plaatsen, heeft u ook jaartallen? Hoor graag van u.
        m.vr.gr.
        Albert Bosscha (zeijlboss@...)

        http://promotions.yahoo.com/new_mail