Re: [Friesland-genealogy] Van Eyck

    Message 1 of 6 , Jun 25, 2004
      Klaas,

      I had another look at www.treasoar.nl and found the following birth
      certificate which seems to prove that Wieger/Wyger van Eyck was not Janke
      Wattes brother.
      Geboorteakte Sneek, 1816
      Aangiftedatum 6 mei 1816, akte nr. 78
      Richtje van Eyck, geboren 3 mei 1816
      Dochter van Wyger Jelkes van Eyck en Janna Aukes van der Werf

      Apparently Wygers father was called Jelke.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 6 , Jun 25, 2004
        Geachte heer Braaksma,
        Ik heb weinig gegevens van Teye Johannes, voor de voorouders van Aet Sijgers
        zie mijn boek "Siderius, de familie en het handschrift" pag. 535 de
        kwartierstaat van Grietje Doekes Rinia. Het boek is op Tresoar te raadplegen
        en anders heb ik nog wel exemplaren genoeg! Teye en Aet trouwden voor het
        gerecht van Leeuwarderadeel: 3e procl. 5.3.1631 (LWL 142 f.41)
        In mijn aantekeningen komt Aet trouwens ook voor als Aef, maar dat kan aan
        mijn transcriptie liggen b.v. Weesbk LWL 87 fol. 237 en 88 fol. 14 inzake de
        inventarisaties bij haar moeder Nies Rijeurds resp vader Sijger Fockes. Ik
        zou dat nog eens na moeten kijken.
        Met vriendelijke groet,
        Joop Woudstra