Re: [Friesland-genealogy] Friesland-genealogy] Boonstra's

  • Roelof Varkevisser
    Message 1 of 2 , Sep 1, 2000
      Anna,

      zie eens op http://www.meertens.knaw.nl/NFD/nfd.html en zoek op de naam
      Boonstra.
      Daar staat ook meer over vroeger Boonsta-onderzoek.

      De naam volgens mij van is afgeleid van de Boorne, vanouds een riviertje in
      Friesland, in oude tijden doorstromend in de oude middelzee tot tussen het
      huidige Terschelling en Ameland.
      Vele namen in Friesland verwijzen daar nog naar: bv. Oldeboorne, in het
      Bildt(vroeger was dat de middelzee) de Boonweg en tussen Terschelling en
      Ameland het Borndiep.

      Ook ik heb nog wel wat Boonstra's, waaronder nogal wat Taede's en Wisse's.
      Zie evt. mijn web-site.

      Jan, zoeken op overlijden in Haskerland levert bij mij 50 hits op (op
      www.ryksargyf.org )en huwelijken 32, dus wat je precies verkeerd doet weet
      ik niet ;-)

      Met vriendelijke groeten,
      Roelof

      voor mijn genealogie: http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea
      Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten

      Message 2 of 2 , Sep 2, 2000
        L.S.
        De naam Boonstra is afgeleid van de mansnaam Bone.
        De naam Boornstra daarentegen is afgeleid van Oldeboorn aan de Boorn.
        M.vr.gr.
        Bram Sonneveld