douwe aukes

  • Betty
    Message 1 of 4 , Jun 5, 2004
      Ben op zoek naar de ouders van Douwe Aukes (Stellingwerf) hij trouwde met Aukje Johannes
      zij kregen o.a Fetje Douwes Stellingwerf die trouwde met Hesselius Vlieg in 1715. Deze zijn de voorouders van mijn moeder.
      Douwe Aukes is gestorven voor 10-3-1722
      ze hadden nog 2 zoons en een dochter.

      Nu komt aan mijn vaders kant voor een Auke Douwes (Stellingwerf) hij trouwde met Lysbeth Arjens Boersma en hij stierf voor 1680.
      Beide families kwamen voor in de omgeving Kollum, weet iemand van U of hier enig verband is.

      vrl groet Betty

    • ansmeijlink
      Message 2 of 4 , Apr 4, 2011
        Zij wonen in Vollenhove, en onderstaand gezin woont ook in Vollenhove, waarschijnlijk een broer van hem:

        99993 Bastiaan STELLINGWERFF, chirurgijn, geboren ca 1660.
        Gehuwd met Clarinda VOS (zie 99997).
        Uit dit huwelijk:
        1. Evert Bastiaans STELLINGWERF (zie 99990).

        Deze Evert trouwt in Vollehove met een Meijlink.

        ans meijlink

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Betty " <beisinga@...> wrote:

> [...]
        > Beide families kwamen voor in de omgeving Kollum, weet iemand van U of hier enig verband is.

      • klaaspera
        Message 3 of 4 , Apr 4, 2011
          Hallo Betty,

          Heb je al op de website van Tymen Wierstra gekeken? In 1708 was Douwe Auckes de eigenaar van herberg "De Roskam" in Kollum. Zijn dochter Clara Douwes was dat in 1738 en 1748. Op deze website wordt de vrouw van Douwe Aukes, Aukje Johannes Allesheil genoemd. Misschien heb je hier iets aan. Kijk voor meer informatie op:

          http://www.xs4all.nl/~twierstr/Roskam/eigenaren.htm

          Het is trouwens erg jammer, dat je niet vermeldt wanneer en waar Douwe Aukes en Aukje Johannes (Allesheil) zijn getrouwd. Als dat soort essentiële informatie ontbreekt, moet het je niet verbazen, als je maar heel weinig reacties krijgt op jouw vraag.

          Met vriendelijke groeten,

          Klaas Pera

        • Hinke
          Message 4 of 4 , Apr 4, 2011
            Betty en Klaas,

            Ik heb dit echtpaar ook in mijn bestand, zonder huwelijk. Klaas het kan
            dus zijn dat het huwelijk niet is te vinden, ik zag het zo snel niet op
            tresoar.nl (niet heel veel varianten geprobeerd) maar heb het blijkbaar
            eerder ook niet in de DTB gevonden.
            Ik heb in geen ouders van Douwe, nog wel een aantekening dat hij geboren
            zou zijn rond 1659 te Rinsumageest en overl. voor 1727. Hij was brouwer
            te Kollum van 1687 tot 1695, in 1698 eigenaar en gebruiker van stemnr.
            69 en gebruiker van nr. 33 te Kollum.

            groet, Hinke Woudt-Westra.