Re: [Friesland-genealogy] Hamrik =? Hemrik?

  • jan de Vries
    Message 1 of 14 , Jun 4 8:52 AM
      Klopt Appy,
      Ik antwoordde gisteren uit het hoofd en had 1844 voor 1744 aangezien, moet alles nog invoegen dus had het nog niet gecontroleerd.
      Zijn ze overigens in Heerenveen eerder dan in 1811 met familienamen begonnen, of met terugwerkende kracht verwerkt in de trouwregisters op Tresoar?
      Ik zocht nav je info van de kinderen van Wybbe Hommes en Harmke Johannes nl. ook nog een Johannes Wiebes en vond de volgende (weet alleen nog niet of dit de goeie is, maar na het succes met Hendrik Wijbes krijg ik weer moed):
      Trouwregister Hervormde gemeente
      Hoornsterzwaag-Jubbega-Schurega-Oudehorne-Nieuwehorne, 1792
      DTB nr: 601, 1729 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 19 februari 1792, Winsum
      Man: Johannes Wybes de Vries, Compagnie
      Vrouw: Trijntje Willems Tiggelaar, Groningerland
      Misschien dat jij iets weet?
      groetjes,
      Jan

      "Appy de Vries (hotmail)" <appydevries@...> wrote:
      Jan;
      ik denk dat de lijn zo loopt ;
      Ruurd Hommes geh.26-02-1751 Romkjen Feikes
      zoon Homme Ruurds geh.20-05-1787 Swaantje Harmens
      zoon RUURD geb.1800 overl.11-12-1876 Smallingerland
      geh.22-10-1836 Saakje Baukes Heinstra
      zij krijgen weer een zoon Homme geb.1844 Wijnjeterp
      geh.1885 Leentje Gaastra.
      RUURD is 41j als hij genoemd wordt in 1841 als doopsgezindt [zie mijn mailtje van gisteren]
      bekijk het maar even!
      groetjes Appy.