Re: Geboorte acte van Hendrikje Roels de Vries uitTerwispel.

  • Tom Kuipers
    Message 1 of 3 , Jun 3, 2004
      Dag Cor,

      Hartelijk bedankt voor het uitzoeken.
      Het geboorte jaar hoort dus bij een oudere zus van Hendrikje die
      maar twee is geworden, en die andere Hendrikje heeft andere ouders.
      Ik moet zoeken 1867 dank zij jou info.

      met vriendelijk groet,

      Tom Kuipers.

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@p...> wrote:
> [...]
      >
      > Knip
      >
      > Geboorteakte Opsterland, 1864
      > Aangiftedatum 11 maart 1864, akte nr. 72
      > Hendrikje de Vries, geboren 9 maart 1864
      > Dochter van Roel Feddes de Vries en Trijntje Martens van
      > Seyen
      > Wonende te Terwispel.
      > Roel was arbeider.
      > **********************
      >
      > Huwelijksakte Opsterland, 1898
      > Man: Anne van der Vliet
      > Vrouw: Hendrikje de Vries
      > Datum: 1 april 1898 Akte nr. 8
      >
      > Anne zoon van Hein Reins van der Vliet, arbeider en van Baukjen
      Hendriks Voolstra.
      > 41 jaar arbeider, geboren en wonende te Terwispel.
      > Hendrikje 31 jaar geboren en wonende te Terwispel dochter van
      Roel Feddes de Vries arbeider en
> [...]
      > Overlijdensakte Opsterland, 1866
      > Aangiftedatum 13 april 1866, akte nr. 81
      > Hendrikje Roels de Vries, overleden 12 april 1866, oud 2 jaar
      >
      > Hendrikje geboren en wonende te Terwispel, geen beroep!!!!!!!
      > Dochter van Roel Feddes de Vries arbeider en
      > van Trijntje Martens van Seyen arbeiders wonende te Terwispel.

      > Overlijdensakte Kollumerland, 1940
      > Aangiftedatum 2 december 1940, akte nr. 101
      > Hendrikje de Vries, overleden 30 november 1940, oud 76 jaar,
      ongehuwd

      > Geboren en wonende te Westergeest, koopvrouw en overleden te
      Drogeham.
      > Dochter van Eelke Oeges de Vries en van Fransje Hendriks van der
      Boon beide overleden.

    • Tom Kuipers
      Message 2 of 3 , Jun 3, 2004
        Hier dan de juiste gegevens:

        Hendrikje Roels de Vries

        dochter van Roel Feddes de Vries
        en Trijntje Martens van Seyen (35)

        geboren op donderdag 12 april 1866 te Terwispel
        overleden op maandag 5 juli 1926 te Weststellingwerf
        60 jaar, 2 maanden en 23 dagen

        x (1898) Anne Heins van der Vliet (4 kinderen)

        Geboorteakte Opsterland, 1866
        Aangiftedatum 13 april 1866, akte nr. 120
        Hendrikje de Vries, geboren 12 april 1866
        Dochter van Roel Feddes de Vries en Trijntje Martens van
        Seyen
        Overlijdensakte Weststellingwerf (kantoor Wolvega), 1926
        Aangiftedatum 6 juli 1926, akte nr. 71
        Hendrikje de Vries, overleden 5 juli 1926, oud 60 jaar

        Groet, Tom.