Re: [Friesland-genealogy] de Roos

  • Olga Jorritsma
    Message 1 of 10 , Jun 3, 2004
      Halo Allemaal,

      Als het dan toch over "de Roos gaat, dan heb ik ook nog een vraag.
      Vanmiddag zach ik in de boeken in het friese archief in Leeuwarden de naam Jan Pieters de Roos.
      Hij kocht tussen 1706 en 1715 een stuk grond in Schoterland.
      Zijn dochter moet zijn Grietje Jans de Roos, zij is getrouwd met Jacob Kisjes.
      Die Jan Pieters de Roos, wie is hij, met wie is hij getrouwd en waar komt hij vandaan?
      Het zelfde geld eigenlijk voor Teeke Pletting.
      Hij koopt tussen 1742 en 1751 een stuk grond, ook in Schoterland.
      Terwijl Jacob Kisjes van Teeke Pletting een stuk grond met woning koopt.
      Zij kennen elkaar kennelijk.
      Zijn zoon Tako Pletting trouwd weer met Marrigjen Kisjes, de dochter van Jacob Kisjes.
      Waar komen deze mensen vandaan?

    • Hinke Woudt
      Message 2 of 10 , Jun 3, 2004
        Henk, bedankt die had ik dus nog niet gelezen, vandaar, maar heb het
        inmiddels gevonden.

        Groet, Hinke.