Re: [Friesland-genealogy] Amerikaanse census; was: Hemrica

  • Appy de Vries (hotmail)
    Message 1 of 6 , Jun 3, 2004
      Sylvia;
      je bent geweldig ,dit zijn de juiste personen!
      de Pijlmannen zijn voor een goede vriend.
      wel allemaal fam;
      de Edwin Carter was een broer van Lamkje ten Cate
      deze was gehuwd geweest met Hendrik Pijlman,
      zou graag scans van alles willen hebben [wat dat dan ook wezen mag!!] ben
      niet zo technisch wat p.c. betreft
      verder kan ik alles!!!!!
      groetjes Appy.

      Message 2 of 6 , Jun 3, 2004
        Hallo Sylvia,

        Dat is veel meer dan ik verwacht had. Spannend! Deze 3 achternamen komen
        heel weinig voor. Iedereen moet op de een of andere manier familie van mij
        zijn, dus ik zou ze heel graag allemaal willen hebben. Maar dat is best veel
        werk voor je. Wil je dat doen? Of kan ik op de een of andere manier er zelf
        aankomen en je zo werk besparen? Ik begin met je de gegevens te sturen van
        de Luiksen die ik in relatie met Amerika heb kunnen vinden.
        Als je dit te veel vindt voor de groep, kun je me ook privé mailen:
        rluiks@...
        Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!

        Riana Luiks

        Luiks, Hendrik
        27 februari 1870 in Harlingen (Akte no. 69) - ?
        zoon van Jan Luiks en Rinske van der Meij
        Hij vertrok vanuit Amsterdam naar Amerika met het schip “Leersum”. De datum
        van aankomst was 16 juni 1917. Hij is dan 47 jaar oud.
        Of hij in Amerika gebleven is, is niet bekend. Op de website staat “a member
        of the ship’s crew”.
        Bron Amerika: www.ellisisland.org
        Bron: www.tresoar.nl

        Van onderstaande twee Luiksen heb ik nog geen familierelatie kunnen
        vaststellen. Als ik daar de ouders van zou kunnen krijgen....

        PRE 1907 WISCONSIN MARRIAGE INDEX -
        OCONTO COUNTY
        Caroline E Luiks 14 Nov 1883 01 0258 N 05862
        Bron: http://www.rootsweb.com/~wioconto/marriages1907L.htm

        WORTH COUNTY IOWA MARRIAGES
        1859 - 1900
        Part 8 of 10 -- Brides K to O

        LUIKS, Ike MELDRIM, Bertha S. 18 AUG 1898