Re: [Friesland-genealogy] Amerikaanse census; was: Hemrica

  • Appy de Vries (hotmail)
    Message 1 of 6 , Jun 3, 2004
      Sylvia;
      zal me even voorstellen;
      Appy de Vries de Groot Heerenveen;
      mocht je tijd hebben,zou je voor mij iets
      willen nakijken?
      Ekke ten Cate [Carter Edwin] in 1889 Wisner
      Jan Hendriks Pijlman
      Reitze Hendriks Pijlman
      dit zijn neefjes van Ekke,
      wat je vind is welkom b.v.d.
      Groetjes Appy.
      From: "Riana Luiks" <riana@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Hemrica
      Date: Thu, 3 Jun 2004 15:24:22 +0200 (W. Europe Daylight Time)

      Hallo Sylvia,

      Dank je wel voor deze uitbreiding van mijn genealogische kennis. Ik ben o.a.
      bezig met de families Luiks, Albronda en Stokdijk, waarvan er mensen naar
      Amerika zijn verhuisd. Als je die voor me zou willen nakijken, zou je me een
      groot plezier doen. Zijn deze achternamen voldoende of wil je nadere
      gegevens? Die kan ik je natuurlijk ook sturen.

      Ben heel benieuwd.

      Groet,

      Riana

      Yahoo! Groups Sponsor

    • Sylvia Binch
      Message 2 of 6 , Jun 3, 2004
        Hallo Appy,

        Ik heb de volgende informatie gevonden:

        GEEN Ekke ten Cate of Ekke Tencate gevonden.

        Ik neem aan dat je de plaats Wisner in Nebraska bedoeld?

        Achternaam, Voornaam, Leeftijd, Man/Vrouw, Ras, Geboorteplaats, Staat,
        Gemeente, Locatie en Census jaar

        CARTER EDWIN 48 M W HOLL NE CUMING BLAINE TWP 1900
        (gehuwd met Amelia, dochter Leone, zoons Irvin (?) en Glen)

        Als dit de juiste Edwin Carter is, stuur ik de scan van de census wel even
        naar je prive e-mail.

        Ik heb aangenomen dat de Pijlmannen ook naar Nebraska ge�migreerd zijn?

        PYLMAN RICHARD 25 M W HOLL NE CUMING BLAINE TWP 1900
        (Reitze ? gehuwd met Bessie, zoon Leonard; dit gezin woonde 2 huizen van
        bovengenoemde Edwin Carter vandaan)

        GEEN Jan Pijlman of John Pylman in Nebraska gevonden.

        Er zijn 4 John Pylman's in andere staten van Amerika, namelijk:

        PYLMAN JOHN 38 M W HOLL CO WELD GREEN 23-PCT 1910
        (Colorado, gehuwd met Aggie, dochter Jennie en zoons Samuel en Jacob)

        PYLMAN JOHN 47 M W HOLL MI KENT 12-WD GRAND RAPIDS 1910
        (Michigan, gehuwd met Ruth, zoons Henry, Johnie, Garret, Johan (?) en Fred,
        dochters Ada, Fanny en Jennie)

        PYLMAN JOHN 56 M W NETH MI KENT 3-WD GRAND RAPIDS 1920
        (Michigan, gehuwd met Ruth, dochters Fanny en Jennie (zelfde familie als
        hierboven, 10 jaar later))

        PYLMAN JOHN JR 28 M W NETH MI KENT 3-WD GRAND RAPIDS 1920
        (Michigan, gehuwd met Bertha, dochter Helen (?))

        Mocht de juiste "John" er bij staan, laat het me dan even weten.

        Met vriendelijke groet,

        Sylvia Binch

[...]

        MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        Yahoo! Groups Sponsor

        c.. Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
        Service.

        Play online games with your friends with MSN Messenger
        http://messenger.msn.nl/
      • Appy de Vries (hotmail)
        Message 3 of 6 , Jun 3, 2004
          Sylvia;
          je bent geweldig ,dit zijn de juiste personen!
          de Pijlmannen zijn voor een goede vriend.
          wel allemaal fam;
          de Edwin Carter was een broer van Lamkje ten Cate
          deze was gehuwd geweest met Hendrik Pijlman,
          zou graag scans van alles willen hebben [wat dat dan ook wezen mag!!] ben
          niet zo technisch wat p.c. betreft
          verder kan ik alles!!!!!
          groetjes Appy.

> [...]
          > (Michigan, gehuwd met Bertha, dochter Helen (?))
          >
          > Mocht de juiste "John" er bij staan, laat het me dan even weten.

        • Riana Luiks
          Message 4 of 6 , Jun 3, 2004
            Hallo Sylvia,

            Dat is veel meer dan ik verwacht had. Spannend! Deze 3 achternamen komen
            heel weinig voor. Iedereen moet op de een of andere manier familie van mij
            zijn, dus ik zou ze heel graag allemaal willen hebben. Maar dat is best veel
            werk voor je. Wil je dat doen? Of kan ik op de een of andere manier er zelf
            aankomen en je zo werk besparen? Ik begin met je de gegevens te sturen van
            de Luiksen die ik in relatie met Amerika heb kunnen vinden.
            Als je dit te veel vindt voor de groep, kun je me ook privé mailen:
            rluiks@...
            Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!

            Riana Luiks

            Luiks, Hendrik
            27 februari 1870 in Harlingen (Akte no. 69) - ?
            zoon van Jan Luiks en Rinske van der Meij
            Hij vertrok vanuit Amsterdam naar Amerika met het schip “Leersum”. De datum
            van aankomst was 16 juni 1917. Hij is dan 47 jaar oud.
            Of hij in Amerika gebleven is, is niet bekend. Op de website staat “a member
            of the ship’s crew”.
            Bron Amerika: www.ellisisland.org
            Bron: www.tresoar.nl

            Van onderstaande twee Luiksen heb ik nog geen familierelatie kunnen
            vaststellen. Als ik daar de ouders van zou kunnen krijgen....

            PRE 1907 WISCONSIN MARRIAGE INDEX -
            OCONTO COUNTY
            Caroline E Luiks 14 Nov 1883 01 0258 N 05862
            Bron: http://www.rootsweb.com/~wioconto/marriages1907L.htm

            WORTH COUNTY IOWA MARRIAGES
            1859 - 1900
            Part 8 of 10 -- Brides K to O

            LUIKS, Ike MELDRIM, Bertha S. 18 AUG 1898