Re: [Friesland-genealogy] Geboorte acte van Hendrikje Roels de Vries uitTerwispel.

  • Cor
    Message 1 of 3 , Jun 3, 2004
      Hallo Tom, vanmorgen de aktes bezien.
      Succes er mee van Cor.

      Knip

      Geboorteakte Opsterland, 1864
      Aangiftedatum 11 maart 1864, akte nr. 72
      Hendrikje de Vries, geboren 9 maart 1864
      Dochter van Roel Feddes de Vries en Trijntje Martens van
      Seyen
      Wonende te Terwispel.
      Roel was arbeider.
      **********************

      Huwelijksakte Opsterland, 1898
      Man: Anne van der Vliet
      Vrouw: Hendrikje de Vries
      Datum: 1 april 1898 Akte nr. 8

      Anne zoon van Hein Reins van der Vliet, arbeider en van Baukjen Hendriks Voolstra.
      41 jaar arbeider, geboren en wonende te Terwispel.
      Hendrikje 31 jaar geboren en wonende te Terwispel dochter van Roel Feddes de Vries arbeider en
      van Trijntje Martens van Seyen wonende te Terwispel.
      Overlijdensakte Opsterland, 1866
      Aangiftedatum 13 april 1866, akte nr. 81
      Hendrikje Roels de Vries, overleden 12 april 1866, oud 2 jaar

      Hendrikje geboren en wonende te Terwispel, geen beroep!!!!!!!
      Dochter van Roel Feddes de Vries arbeider en
      van Trijntje Martens van Seyen arbeiders wonende te Terwispel.
      Overlijdensakte Kollumerland, 1940
      Aangiftedatum 2 december 1940, akte nr. 101
      Hendrikje de Vries, overleden 30 november 1940, oud 76 jaar, ongehuwd

      Geboren en wonende te Westergeest, koopvrouw en overleden te Drogeham.
      Dochter van Eelke Oeges de Vries en van Fransje Hendriks van der Boon beide overleden.
    • Tom Kuipers
      Message 2 of 3 , Jun 3, 2004
        Dag Cor,

        Hartelijk bedankt voor het uitzoeken.
        Het geboorte jaar hoort dus bij een oudere zus van Hendrikje die
        maar twee is geworden, en die andere Hendrikje heeft andere ouders.
        Ik moet zoeken 1867 dank zij jou info.

        met vriendelijk groet,

        Tom Kuipers.

        Message 3 of 3 , Jun 3, 2004
          Hier dan de juiste gegevens:

          Hendrikje Roels de Vries

          dochter van Roel Feddes de Vries
          en Trijntje Martens van Seyen (35)

          geboren op donderdag 12 april 1866 te Terwispel
          overleden op maandag 5 juli 1926 te Weststellingwerf
          60 jaar, 2 maanden en 23 dagen

          x (1898) Anne Heins van der Vliet (4 kinderen)

          Geboorteakte Opsterland, 1866
          Aangiftedatum 13 april 1866, akte nr. 120
          Hendrikje de Vries, geboren 12 april 1866
          Dochter van Roel Feddes de Vries en Trijntje Martens van
          Seyen
          Overlijdensakte Weststellingwerf (kantoor Wolvega), 1926
          Aangiftedatum 6 juli 1926, akte nr. 71
          Hendrikje de Vries, overleden 5 juli 1926, oud 60 jaar

          Groet, Tom.