Re: Willem Kornelis Jaarsma & Engeltje Franzen

  • Klaas Jansen
    Message 1 of 10 , Jun 3, 2004
      Hallo Appy

      Dat was veel schrijfwerk, hartelijk dank. Er blijft alleen nog een
      klein vraagje:
      Was Willem Kornelis Jaarsma de zoon van Cornelis Harmens Jaarsma en
      Grietje Oeges? of een (achter-)neef? daar ben ik nog niet helemaal
      zeker.

      (ik heb trouwens nooit moeite met het ontvangen van de berichten,
      maar dat kan ik niet in t Frysk schrijven)

      Groeten, Klaas
    • Hinke Woudt
      Message 2 of 10 , Jun 3, 2004
        Hallo Henk,

        Op welke pagina heb je dat gezien? Ik lees meestal alles over
        (schilder)kunst maar kan dit niet vinden. Mogelijk heb ik een andere
        editie (Leeuwarden stad).
        Of ik zie het over het hoofd, kan natuurlijk ook.

        Groet, Hinke Woudt-Westra.

      • Appy de Vries (hotmail)
        Message 3 of 10 , Jun 3, 2004
          Klaas;
          ik dacht dat Willem Cornelis een broer van Oege Cornelis was;
          temeer omdat dochter Grietje vernoemd kan zijn naar
          Grietje Oeges [de moeder],en qua geb.data zou het ook kunnen.Misschien doopboeken raadplegen [Hantum] in
          tresoar?hoop dat je er uit komt,en dank voor je antwoord
          groetjes Appy
[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Henk Marinus
          Message 4 of 10 , Jun 3, 2004
            Hinke,
            Ik las het in de bijlage "wegwijzer 2004"op blz. 19

            Henk Marinus schreef:

> [...]
            > In het stukje staan door hem getekende portretten van zijn ouders.
            > Als u belangstelling heeft dan hoor ik dat wel via mijn privé mail. Ik zal

          • Olga Jorritsma
            Message 5 of 10 , Jun 3, 2004
              Halo Allemaal,

              Als het dan toch over "de Roos gaat, dan heb ik ook nog een vraag.
              Vanmiddag zach ik in de boeken in het friese archief in Leeuwarden de naam Jan Pieters de Roos.
              Hij kocht tussen 1706 en 1715 een stuk grond in Schoterland.
              Zijn dochter moet zijn Grietje Jans de Roos, zij is getrouwd met Jacob Kisjes.
              Die Jan Pieters de Roos, wie is hij, met wie is hij getrouwd en waar komt hij vandaan?
              Het zelfde geld eigenlijk voor Teeke Pletting.
              Hij koopt tussen 1742 en 1751 een stuk grond, ook in Schoterland.
              Terwijl Jacob Kisjes van Teeke Pletting een stuk grond met woning koopt.
              Zij kennen elkaar kennelijk.
              Zijn zoon Tako Pletting trouwd weer met Marrigjen Kisjes, de dochter van Jacob Kisjes.
              Waar komen deze mensen vandaan?

            • Hinke Woudt
              Message 6 of 10 , Jun 3, 2004
                Henk, bedankt die had ik dus nog niet gelezen, vandaar, maar heb het
                inmiddels gevonden.

                Groet, Hinke.