Re: [Friesland-genealogy] Abe Jacobs in Bolsward

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 4 , Jun 2 11:04 PM
      Hallo Günther,

      Je vraagt naar de huwelijksbijlagen, maar bij de huwelijk van voor 1811
      zitten geen bijlagen. Daar is alleen de vermelding van de namen van het
      bruidspaar en plaats van herkomst (of waar ze woonden op het moment van
      het huwelijk). Soms nog een beroep erbij en hoogst zelden de namen van
      de ouders van het bruispaar. Pas na in de voering van de Burgerlijke
      Stand in 1811 kwamen er 'echte' huwelijksaktes met bijlagen, waarvan
      sommige in de beginperiode ook nog vrij summier waren.

      Groet, Hinke Woudt-Westra.

      --
      http://www.arteacasa.nl/tuin/