Iris Bruyn? Friese Scheepschirurgijnen?

  • Lieko Helmus
    Message 1 of 2 , Sep 1, 2000
      L.S.,
      Ergens in maart heeft Iris Bruyn met ons gecorrespondeerd over
      (friese) scheepschirurgijnen. Vlgs mij is die discussie enigszins
      gestrand. Ik heb geprobeerd haar te contacten maar kreeg geen respons.
      Heeft iemand haar recent gesproken?
      Onderstaand reproduceer ik een gedeelte daaruit.
      Verder, heeft iemand meer gegevens over deze lijst?
      Dat achter iedere naam Leeuwarden staat betekent vlgs mij niet dat
      die personen daadwerkelijk uit Ljouwert alkomstig zijn. Meer verzamel/
      contactplaatsnaam. Maar waarom?
      Voor mij persoonlijk is in de lijst Roelof STORM van grote interesse.
      Groetnis

      --- In Friesland-genealogy@onelist.com, Iris.Bruyn@C... wrote:
      > Ik ben nieuw op de lijst. Mijn naam is Iris Bruyn en ik schrijf een
      > proefschrift over de scheepschirurgijns die (tevens) voor de
      Verenigde
> [...]
      waar ze
      > naar toe gingen, soms wanneer ze stierven, ouders etc. Ook zitten
      er een
      > aantal in die geboren waren in Friesland.
      > Wat ik zoek is ten eerste de geboortedata, en verder eigenlijk maar
      alles
      > wat er van hen bekend is (wat voor werk hun vader deed, als ze
      terugkwamen
      > in Nederland, wat ze gingen doen, etc. etc.).
      >
      > Om met een klein groepje te beginnen:
      >
      > ANGELBEECK, Anthonij, uit Leeuwarden, ging in 1721 in dienst bij de
      VOC.
      > Moet ongeveer rond 1700 geboren zijn.
      >
      > BALJE, Jacobus Martinus, van Leeuwarden. Ging in 1774 in dienst. Zal
      > ongeveer rond 1750 geboren zijn.
      >
      > BELKOL, Wierdt, van Leeuwarden. Gaat in dienst bij de VOC in 1753,
      Sterft in
      > 1759. Zal ongeveer rond 1735 geboren zijn.
      >
      > BOGAART, Johannes, van Leeuwarden. Gaat in 1717 in dienst bij de
      VOC, zal
      > rond 1697 geboren zijn.
      >
      > BOURITIUS, Jacob, van Leeuwarden, gaat in 1724 in dienst bij de
      VOC, sterft
> [...]
      in 1716.
      > Zal rond 1675 geboren zijn.
      >
      > STORM, Roelof, van Leeuwarden. Gaat in dienst in 1714. Zal rond
      1690 geboren
      > zijn.
      >
      > TONNEMA, Cent, van Leeuwarden. Gaat in 1733 in dienst, sterft in
      1738. Zal
      > rond 1710 geboren zijn.
      >
      > VRIES, Pieter Reijnders de, van Leeuwarden, gaat in 1788 in dienst
      en sterft
      > in 1794. Zal rond 1765 geboren zijn.
      >
      > Wie kent deze mannen en heeft informatie over hen. Ik wacht in

      Liekele (Lieko) Helmus & Rinske Helmus-Deutekom
      Siriusstraat 52, NL-1223 AP Hilversum, the Netherlands
      31(0)35 6858 675 (+voicemail) Fax 31(0)20 8848 931(fax2pc)
      gsm 06 28184122 (+SMS) NetMeeting (+Webcam)
      lhelmus@...