RE: [Friesland-genealogy] gentius hesselius

  • J. Woudstra
    Message 1 of 3 , May 23 2:33 PM
      Hallo Hinke,
      Ik ken de vrouw van Taecke Saeckes niet, maar dat wil niet zeggen dat die
      niet bekend is! Zo heb ik ook een aantekening dat Take Doekes Smeding,
      schepen van Leeeuwarden en mr koekebakker, overleden is te L'den op
      30.1.1727 en is begraven te Stiens, maar ik kan de tekst van de grafsteen
      niet vinden in het boekje van Roorda over de grafschriften van
      Leeuwarderadeel.
      Het testament waarin Foppe Take zoon als getuige wordt genoemd is dat van
      Goffe Douwe Abbinghe te Stiens, nr 82 pag.161 van Friese Testamenten tot
      1550; deze staan inderdaad op de site van de FA.
      Mijn boek staat inderdaad op Tresoar. Voor de inventaris van Foppes Taeckes
      B. zie LWL inv.bk 80 fol 334 dd.23.6.1590.
      Groeten,
      Joop