staphorstius

  • Bauke Jousma
    Message 1 of 1 , Aug 31, 2000
      Regelmatig valt de naam Staphorstius de afgelopen weken. Op het RAF
      vond ik in Toegang 16, inv. 751, no 3342 der rolle no 233 van 't
      parket, vermeld:

      Albert Jelles Staphorsius, oud 33 jr. Bakker, geboren te bergum,
      wonende te Hallum, een aanklacht: het bakken van "te ligt brood" (12 -
      7-1828)

      Voor de liefhebber dus. Het wordt tijd dat van die prachtige
      criminele boeken indices worden gemaakt, of bestaan die al? Iedere
      familie heeft toch wel zo'n kerfstokpersoon?

      Groeten,

      Bauke Jousma