Re: 2 x overleden ?

  • Jan en Cor
    Message 1 of 6 , May 4, 2004
      Is het geen tweeling die naar beide opa's dezelfde naam hebben
      gekregen?
      Jan

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@p...> wrote:
      > Taeke.
      > Donderdag of volgende week wil ik wel even voor je zien.
      > Of er moet voor die tijd al een antwoord langs komen.
      > Wel vreemd, aktes 21 jaar na elkaar en Theunis leeftijdverschil
      ook 21 jaar.
      > 8e wereldwonder?? of re-incarnatie.
      > Cor .

      Stijntje Theunis Nieuwland wordt op 31 oktober 1849 in
      Zwaagwesteinde geboren. Hij overlijdt 2 keer, kijk maar:

      > Overlijdensakte Dantumadeel, 1909
      > Aangiftedatum 9 maart 1909, akte nr. 42
      > Theunis Hendriks de Bruin, overleden 7 maart 1909, oud 59 jaar,
      gehuwd
      > zoon van Hendrik Theunis de Bruin en Stijntje Theunis Nieuwland
      >
      > Overlijdensakte Dantumadeel, 1930
      > Aangiftedatum 14 februari 1930, akte nr. 20
      > Theunis de Bruin, overleden 12 februari 1930, oud 80 jaar,
      ongehuwd
      > zoon van Hendrik Theunis de Bruin en Stijntje Theunis Nieuwland
      >
      > Ik vraag me af wat er aan de hand is. Heeft iemand de tijd om de
> [...]
    • Taeke van der Ley
      Message 2 of 6 , May 5, 2004
        Dag Jan, het lijkt me niet waarschijnlijk. Hendrik Theunis de Bruin en zijn
        eerste vrouw Pytrikje Keimpes Kempenaar krijgen een zoon Theunis Hendriks de
        Bruin op 11 mei 1831 in Zwaagwesteinde. Deze Theunis Hendriks de Bruin
        overlijdt op 6 oktober 1849 te Zwaagwesteinde. Vader Hendrik Theunis de
        Bruin heeft dan al een 2e huwelijk achter de rug met Wipkje Sikkes Bijma en
        is al weer getrouwd met zijn 3e vrouw Stijntje Theunis Nieuwland.

        Het lijkt me dat er geen tweeling met allebei de naam Theunis Hendriks
        rondliepen, temeer omdat er pas weer werd vernoemd na het overlijden van de
        eerste Theunis Hendriks in 1849. Maar ja, ik kijk de akten toch maar even na
        voor de zekerheid.

        Groetnis,
        Taeke
        http://members1.chello.nl/~t.vanderleij/

        Uitgaande berichten worden gescand met Norton Antivirus 2004.
        Is het geen tweeling die naar beide opa's dezelfde naam hebben
        gekregen?
        Jan

        <knip>