[Friesland-genealogy]Jan Janzen van der Heide x Antje Murks van Slooten

  • Melle van der Heide
    Message 1 of 6 , May 3, 2004
      Hallo allemaal,

      Kan iemand me vertellen wie de ouders waren bij onderstaand huwelijk en waar de naamsaanname van
      Jan Janzen heeft plaatsgevonden?

      Huwelijksakte Harlingen, 1832
      Man: Jan Janzen van der Heide
      Vrouw: Antje Murks van Slooten
      Datum: 12 januari 1832 Akte nr. 2

      Alvast hartelijk dank.

      Groet,
      Melle van der Heide

      Win a $20,000 Career Makeover at Yahoo! HotJobs
      http://hotjobs.sweepstakes.yahoo.com/careermakeover
    • Melle van der Heide
      Message 2 of 6 , May 3, 2004
        Geachte medegroepsleden,

        Op 28-09-1893 wordt te Harlingen geboren Jan van der Heide. Hij is zoon van Jan van der Heide en
        Geeske van der Heide (verre achteroom en achternicht van elkaar). Volgens het gemeentearchief van
        Harlingen vertrekt hij 14-07-1917 naar Sneek. Hij komt niet terug in Harlingen.

        Als ik ga zoeken in de regio van Sneek, dan vinden er na 1917 in die regio 2 huwelijken plaats met
        de naam Jan van der Heide:

        Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1918
        Man: Jan van der Heide
        Vrouw: Janke Kornelis
        Datum: 30 mei 1918 Akte nr. 69

        Huwelijksakte Sneek, 1919
        Man: Jan van der Heide
        Vrouw: Johanna van Slooten
        Datum: 31 mei 1919 Akte nr. 45

        Weet iemand of deze huwelijken de Jan van der Heide betreffen die ik bedoel?

        Alvast hartelijk dank voor de moeite.

        Met vriendelijke groet,
        Melle van der Heide

        Win a $20,000 Career Makeover at Yahoo! HotJobs
        http://hotjobs.sweepstakes.yahoo.com/careermakeover
      • Riana Luiks
        Message 3 of 6 , May 3, 2004
          Hallo Melle,

          Heb jij toevallig in je gegevens ook deze:

          Heide, Berber van der
          16 januari 1879 in gemeente Het Bildt – 29 januari 1964 in Den Haag
          dochter van Romke van der Heide en Antje Algera
          huisvrouw
          getrouwd met Jan Kramer op 25 september 1901 in Leeuwarden

          Ik zou het heel leuk vinden als ik via jou de tak van mijn grootmoeder op
          het spoor zou komen

          Groet,

          Riana Luiks

          Datum: 30 mei 1918 Akte nr. 69

          Huwelijksakte Sneek, 1919
          Man: Jan van der Heide
          Vrouw: Johanna van Slooten
          Datum: 31 mei 1919 Akte nr. 45

[...]

          Buy Ink Cartridges or Refill Kits for your HP, Epson, Canon or Lexmark
          Printer at MyInks.com. Free s/h on orders $50 or more to the US & Canada.
          http://www.c1tracking.com/l.asp?cid=5511
          http://us.click.yahoo.com/mOAaAA/3exGAA/qnsNAA/FvNolB/TM

          com/group/Friesland-genealogy

        • Cor
          Message 4 of 6 , May 4, 2004
            Melle, onderstaand gevonden op Tresoar:

            Familienamen 1811

            Heide, Jan Jans van der, Opeinde

            k. Korneliske 24, Nijega, Rommert 22, Jan 19, Rintje 16, Trijntje 14, Foppe
            12

            Mairie Oudega, fol. 113

            Jans i.p.v. Janzen.
            Ik heb gezocht met jan*
            Ik wil de akte wel voor je bekijken, misschien donderdag of volgende week.
            Succes ermee
            Vr. gr. Cor.

            Datum: 12 januari 1832 Akte nr. 2

            Alvast hartelijk dank.