Sloterdijk

  • mvdhauw
    Message 1 of 6 , Apr 14 6:39 AM
      LS

      Wie kan mij vertellen waar Sloterdijk ligt. Ik ken een Sloterdijk in
      Amsterdam, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat het die moet
      zijn.

      groet

      Menno van der Hauw
    • Jos Buisman
      Message 2 of 6 , Apr 14 7:16 AM
        Menno,

        Waarschijnlijk zal het toch het zelfde Sloterdijk zijn geweest.
        De leden van het een of andere kerkgenootschap kwamen van heinde en verre om
        daar te trouwen voor de kerk.
        Ze kwamen vanuit het hele Zuiderzeegebied, dus ook de Waddeneilanden en
        Friese west en noordkust.

        Mvrgr,
        Jos Buisman

        Message 3 of 6 , Apr 14 8:25 AM
          Beste Jos

          Na wat sneupen op het net zie ik inderdaad dat er veel mensen van de
          waddeneilanden in Sloterdijk zijn gaan trouwen.
          Heeft iemand een idee waarom ze daarheen gingen, wat voor kerk was
          dit (RK, Herv of doopsgezind oia)? Het is nou niet het grootste
          plaatsje ter wereld.

          Menno

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Jos Buisman

        • Rienk de Boer
          Message 4 of 6 , Apr 14 9:30 AM
            Voor Info Sloterdijk
            zie

            http://www.oudsloterdijk.nl/main/main.php?hid=7&pid=2
            en
            http://home.hccnet.nl/mwk/huwelijken_elders.html

            Rienk

            <j.buisman@h...> wrote:
> [...]
            verre om
            > daar te trouwen voor de kerk.
            > Ze kwamen vanuit het hele Zuiderzeegebied, dus ook de

          • skylgerkille
            Message 5 of 6 , Apr 17 2:42 AM
              Rienk / Miriam Klaassen,
              bedankt!

              Veel Terschellingers trouwden ook in Slterdijk, Buiksloot en
              Nieuwendam.
              Ik heb al veel gehoord wat de reden geweest is... maar een echt
              argument? Kregen ze misschien de stadsrechten door het huwelijk daar?

              Groet van Kees Stada

              "Rienk de Boer" wrote:

              > Voor Info Sloterdijk
> [...]

            • hzijlstra
              Message 6 of 6 , Apr 3 4:59 AM
                L.S.

                In mijn kwartierstaat komt de familie Sloterdijk voor. Ik vroeg me af in hoeverre deze naam ontleend is aan het gelijknamige plaatsje wat inmiddels in Amsterdam ligt of dat er een plaats van dezelfde naam in Friesland ligt. Het betreft Tjetske Martens Sloterdijk en haar voorouders. Ik heb er een blogartikel over geschreven op het Sneuper blog:
                http://sneuperdokkum.blogspot.com/

                of de deeplink:
                http://sneuperdokkum.blogspot.com/2009/03/de-verdwenen-boer-van-sloterdijk.html

                Groetnis,