Johannes Ymes/Iemes

  • Saskia Steinhorst
    Message 1 of 1 , Apr 12, 2004
      Mijn voorvader Johannes Ymes (ong. 1695) was een intrigerende
      persoon die zowel buiten Franeker (Zevenhuizen/Lollum) als in
      Ternaard molenaar is geweest. Daarnaast schijnt hij samen met zijn
      zoon Yme betrokken te zijn geweest bij de "reboelje" in de
      Dongeradelen in 1749.

      Maar van zijn ouders weet ik niets, evenmin over zijn herkomst
      (Franeker?) en zijn band met de Dongeradelen. Hij trouwt in 1720 te
      Franeker met Trijntje Reins, afkomstig uit Dokkum.

      Is iemand deze man misschien eens tegengekomen in archieven?

      Tot nu toe heb ik helaas weinig succes met mijn vragen op deze
      lijst, maar hopelijk kan ik nu in de juiste richting worden verwezen.

      Alle hulp c.q. suggesties worden ten zeerste op prijs gesteld!