van der FORM, van der VORM

  • Teun van der Vorm
    Message 1 of 1 , Oct 6, 1999
      Hallo,

      Ter introductie van mijzelf in deze lijst: ik ben Teun van der Vorm, 33 jr, woon in Zoetermeer en ben al jaren bezig met voornamelijk genealogien van de verschillende families VAN DER FORM, VAN DER VORM in Nederland. Ik hoop hier veel leuke en
      informatieve contacten op te doen.

      Tot nu toe heb ik in Friesland 5 vrije grote families resp. uit Franeker, Harlingen (3x) en Leeuwarden gevonden. De stamvaders die ik tot nu toe heb gevonden zijn:
      - Eeltje Everts x Geeske Ritses, tr. 12 nov 1786 te Harlingen.
      - Frans Cornelis (van der Vorm) x Aukje Jans (Blaauw) die een zoon Cornelis hebben, geboren ca. 1765 te Harlingen. Doop niet gevonden. Huwelijk ouders mogelijk te Harlingen 19 mei 1754 (Frans Cornelis trouwt dan Aukje Yemes)
      - Tjeerd Bouwens (van der Form) x Lutske Sjoerds Eesma, tr. 12 apr 1663 te Harlingen.
      - Tjeerd Sjerps x Trijntje Bartelsen, tr. 1 jun 1755 te Franeker. Laten in Franeker op 30 mei 1759 een zoon Bartele dopen.
      - Auke van der Form x Frouwke Jans Wagening, ouders van Hessel geb 5 jan 1812 te Leeuwarden.
      Daarnaast heb ik nog diverse losse personen die ik nog niet kan plaatsen.

      Als je aanknopingspunten ziet op bovenstaande stamvaders of interesse hebt om informatie uit te wisselen over van der FORM/VORM dan hoor ik het graag!

      Vriendelijke groeten,

      Teun van der Vorm
      http://www.wxs.nl/~vorm/stamboom.htm