Re: Huwelijkstoestemming Bijlsma

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 56 , Apr 6, 2004
      Huwelijksakte Amsterdam d.d. 18 augustus 1910, boek 4f, p. 3:

      -Titus Boer, klerk bij de Rijksverzekeringsbank, geboren Wildervank
      wonende alhier, 30 jr., zoon van Jan Boer overleden en Geessien
      Hazewinkel wonende te Wildervank;
      -Sietske Bijlsma, geboren Tjalleberd gemeente Engwierum wonende
      alhier, 25 jr., dochter van Kornelis Bijlsma overleden en Annetje
      Sietsma wonende Gaasterland.

      Afkondigingen op 7 en 14 augustus j.l.

      Getuigen:
      Jan Boer, broeder van de bruidegom;
      Martinus Willem Siebel;
      Johan Jan Borgman;
      Hidde Jan Cremer.

      So, Titus was a native of Wildervank.
      Neither he nor his brother signed with 'de' Boer, just Boer.

      No former husband of Sietske was mentioned.

      Groetjes,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kbylsma1"

    • T. Visser
      Message 56 of 56 , Apr 12, 2004
        Hallo allemaal,

        zoals gewoonlijk weer aan de late kant met een reactie maar moest men bij de
        huwelijken van 1914 - 1918 al een ariersverklaring afleggen, ik dacht dat
        dat alleen was bij 40-45,

        groetje Irene.

        Hotmail en Messenger on the move
        http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/