Filiatie Rintje Oepkes en Michiel Oepkes

  • Saskia Steinhorst
    Message 1 of 1 , Apr 6, 2004
      In de omgeving van Peins, Zweins, Schalsum en Ried komt een groot
      aantal personen met de namen Michiel, Rintje, Oepke en de daaruit
      voortvloeiende patroniemen voor.

      De diverse huwelijksdata zijn zo dat de mannen bij zowel de ene als
      de andere generatie kunnen horen, wat het extra moeilijk maakt.

      Ik ben voornamelijk op zoek naar de ouders van Michiel Oepkes,
      geboren rond 1679 (Schalsum?) gehuwd 1699 met Aefke Sassens en 1704
      met Antje Pyters.

      Aangezien het moeilijk te bepalen is wie een broer dan wel een oom
      is, heb ik 2 voorlopige ouderparen.

      Oepke Willems, Salverd
      *24-12-1682 te Franeker
      Reinske Tjeerds, Welsrijp

      (qua vernoemingen de beste kandidaten, maar de data kloppen niet)

      Upcko van Arssen Beyum
      *18-12-1659 Schalsum/Boer
      Tietje Walperts van Bruinien

      (qua tijd en patroniem juist, maar te weinig gegevens)

      Als iemand de tijd heeft om hier over mee te denken zou ik dat ten
      zeerste op prijs stellen, aangezien ik met bijna alle takken van de
      familie nu op een dood spoor ben beland.