RE: [Friesland-genealogy] Re: Kloet en Ynia

  • Arlene De Boer
    Message 1 of 8 , Apr 3, 2004
      Dirk was also married to Aaltje Klazes Dykstra on 8 May 1844 in
      Menadumadeel, she died on 9 of June 1850 in Tietjerksteradeel 37 years old.
      He married Wytske Harmens Schievink on 12 June 1858 in Tietjerksteradeel.

      Arlene

      Message 2 of 8 , Apr 3, 2004
        Durk Sakes van der Kloet, geb. 20-11-1805, gedoopt 25-12-1805 Garijp, overl.
        Hardegarijp, 28-04-1886, 80 jaar, zoon van Sake Jans van der Kloet en Fintje
        Dirks de Weerd(t)
        Sake Jans van der Kloet, ged. 23-10-1740 Garijp, overl. 24-07-1826 Garijp,
        84 jaar, boer-schipper en winkelier, voor de kerk Garijp, beide van Garijp,
        29-05-1785
        Fintje Dirks de Weerd, geb. 20-03-1765, ged. 21-04-1765 Garijp, overl.
        27-12-1841 Garijp, 76 jaar, weduwe, dv. Dirk Jans en Sietske Martens ( zij
        hebben 10 kinderen waarvan 1 voor 1811 overlijdt)

        Sake Jans is zoon van Jan Romkes en Maaike Sakes, Jan Romkes geb. 12-12-1698
        ged. 15-02-1699 Rijperkerk, overl. ca. 1770 Garijp, boer te Siegerswoude (
        zijn naam wordt genoemd in "wandelingen van mijnen oud-oom den opzigter door
        de grietenij Tietjerksteradeel) kerk. huw. Garijp 31-05-1739, Maaike Sakes,
        geb. 30-08-1711 Garijp, overl. ca. 1778, dv. Sake Douwes en Tietje Oebeles.
        Zij hebben 6 kinderen waarvan Romke Jans de familienaam Kloosterman aanneemt
        en Tietje de familienaam Jonker.

        Jan Romkes is zoon van Romke Sjoerds en Tettje Jans, Romke Sjoerds is ged.
        06-08-1665 te Rinsumageest, overl. Garijp 1737/38 huwt kerk Hardegarijp
        beide van Rijperkerk, 17-03-1698. Zoon van Sjoerd Hedzers en Beitske Jelles.
        Tettje Jans 24-01-1677 ged. Rijperkerk, overl. ca. 1751 Garijp. ( 6 kinderen
        bekend)

        Sjoerd hedzers, ged. 14-03-1633 Tietjerk, overl. 1700-1705 Hardegarijp, huwt
        07-04-1661 Hardegarijp, hij van Rijperkerk, zij van Hardegarijp, Beitske
        Jelles, zij is dv. Jelle Meinses en Antje Romkes, ( zij hebben 7 kinderen
        waarvan 2x een Antje welke beide huwen) Sjoerd is zoon van Hedzer Sjoerds en
        Antje Gerrits kerk, huw 20-03-1636. Hedzer overlijdt voor 31-08-1662 want
        dan huwt de weduwe met de bijsitter Bote Feitzes, te Rijperkerk.

        Van Aaltje Inia/Ynia heb ik ook nog wel 4 gen. terug als je die wilt.

        Nou ik zat even voetbal te luisteren dus vandaar dit epistel maar even. Kun
        je weer vooruit. Karel

[...]

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        com/group/Friesland-genealogy

        To visit your group on the web, go to:

      • S. Wagenaar
        Message 3 of 8 , Apr 3, 2004
          Karel,

          Antje Gerrits kan niet de moeder van Sjoerd Hedzers zijn. Ze trouwt pas drie jaar na de doop van Sjoerd met Hedzer Sjoerds. Wie dan wel de moeder was is mij niet bekend.

          Groeten,

          Sake Wagenaar

        • k.v.d.wal
          Message 4 of 8 , Apr 3, 2004
            Sake, ik heb dat ook gezien doch de DTB boeken van Tietjerksteradeel en de
            boeken van Nieuwland geven/gaven dit aan:
            sjoerd hedzers ged. 14-03-1633 Tietjerk; Dieuke Hedzers ged. 06-11-1636
            Tietjerk (gehuwd met Feitze Gaeles) en Trijntje Hedzers ( geen verdere
            gegevens.) Waren ze altijd reeds voor de kerk gehuwd voordat een kind werd
            gedoopt ? Was dat verplicht ? Ik zie toch ook dat ouders soms later bij
            belijdenis pas werden gedoopt. Zal e.e.a. nog eens bekijken in genoemde
            boeken. In ieder geval bedankt. Karel

            At 21:12 3-4-2004, you wrote:
> [...]
            >Antje Gerrits kerk, huw 20-03-1636. Hedzer overlijdt voor 31-08-1662 want
            >dan huwt de weduwe met de bijsitter Bote Feitzes, te Rijperkerk.

            Yahoo! Groups Sponsor

            To visit your group on the web, go to:

          • Tjeerd Pieter Inia
            Message 5 of 8 , Apr 8, 2004
              Beste mede genealogen

              Enkele aanvullingen op eerdere mails inzake Ynia / Kloet

              Harmen Dirks van der Kloet is geboren op 10 april 1859 te Hurdegaryp,
              en is overleden op 29 oktober 1935 te Hurdegaryp. Hij woonde te
              Stiens en Ryptsjerk, en was gehuwd met Andrieske Meinderts Talma. Van
              hen zijn mij 2 kinderen bekend Ymkje en Dirk.

              Aaltje Klazes Dijkstra is overleden op 9 juni 1850 op 37 jarige
              leeftijd. Aaltje Jacobus Ynia is op 6 april 1842 te Hurdegaryp op 32
              jarige leeftijd overleden. Aaltje Jacobus Ynia is dochter van Jacobus
              Fokkes Ynia (*1765 Ryptsjerk-1813 Ryptsjerk) en Jaaike Jans Algra
              (*1773 Suwâld-1846 Tytsjerk) Jacobus is zoon van Fokke Jacobus Ynia
              en Tjitske Sybes, Jaaike is dochter van Jan Sjoerds en Aaltje Symens
              Algra. Jaaike huwde in 1821 met Idzert Beekhof.

              In antwoord op Sake Wagenaar, kan ik melden dat in mijn gegevens
              Sjoerd Hedzers (~1633 Tytsjerk) en Dieuke Hedzers (~1636 Tytsjerk)
              kinderen zijn van Hedzer Sjoerds en Antje Gerrits, welke zijn
              getrouwd in 1636 te Tytsjerk. Overigens …. volgens mij is het niet
              onmogelijk dat er kinderen zijn alvorens er wordt gehuwd…..

              Met vriendelijke groet,

              Tjeerd P. Inia
              Gouda
              tp.inia@...

              P.S.: Ik doe onderzoek naar de familie Inia / Ynia / IJnia / Inja,
              indien iemand gegevens, in welke vorm dan ook, inzake de familie
              heeft dan zou ik gaarne hieromtrent informatie ontvangen. Mijn
              vroegste gegevens van de familie dateren uit rond 1500. Er zijn een
              mij een viertal takken in de stamboom bekend, waarvan 3
              hoogstwaarschijnlijk verwant zijn aan elkaar. De eerste generaties
              wonen o.a. in Dokkum, Anjum en Wierum, latere generaties wonen met
              name in Leeuwarden, Tytsjerk, Ryptsjerk en Gytsjerk.