Re: Huwelijkstoestemming Bijlsma

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 56 , Apr 2, 2004
      Hallo Klaas,
      Ik zal op antwoorden op je vraag letten.
      Volgende week ga ik naar Amsterdam, kijk dan eventueel of ik het
      huwelijk van je oudtante Sietske kan vinden. Helaas zijn de
      huwelijkse bijlagen Amsterdam van na 1842 uitsluitend in het
      Rijksarchief Noord-Holland in Haarlem aanwezig.

      Met vriendelijke groet,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kbylsma1"
      <kbylsma1@y...> wrote:
      > Thank you Yde & Ernst-Jan!
      >
      > What you propose makes sense. However, I am still intrigued about
      a prior possible marriage by my Pake's sister, Sietske Bijlsma. As
      > will be noted below, she was born in Aengwirden and then
      > a 'huwelijkstoestemming' was done in 1910 prior to her (second?)
      > marriage in Amsterdam. (I have found only one other Sietske
      Bijlsma in the whole Tresoar database: born in Smallingerland in
      1892 whomarried there in 1917, so this is not a candidate.)

      <knip>

      Can anyone assist by the following:

      > 1. Check the marriage act of 1908 to confirm that Sietske's
      parents were the widowed Antje Sietsma and her deceased husband (in
      1905), Kornelis Bijlsma.

    • T. Visser
      Message 56 of 56 , Apr 12, 2004
        Hallo allemaal,

        zoals gewoonlijk weer aan de late kant met een reactie maar moest men bij de
        huwelijken van 1914 - 1918 al een ariersverklaring afleggen, ik dacht dat
        dat alleen was bij 40-45,

        groetje Irene.

        Hotmail en Messenger on the move
        http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/