Re: [Friesland-genealogy] Genootschap

  • Sietze Elsinga
    Message 1 of 56 , Mar 28, 2004
      Hallo allemaal,

      Interessante discussie, dat wel.
      In diverse familiedossier heb ik dergelijke verklaringen aangetroffen van politieambtenaren.
      Op die staten zijn door de betreffende ambtenaar de gegevens van zijn ouders/schoonouders en grootouders van de ambtenaar en zijn echtgenote ingevuld.

      Wat ik in deze discussie een beetje mis is de betrouwbaarheid ervan.
      Er zijn volgens mij 2 redenen waarom je niet 100 % op de betrouwbaarheid van die staten kunt vertrouwen.
      1. de lijsten werden door betrokkene uit het hoofd ingevuld en vooral als het om grootouders gaat zitten er behoorlijk wat afwijkingen
      2. waren die lijsten ook niet bedoeld voor de bezetter ? Kan het dan ook niet zijn dat - om de bezetter te misleiden - er soms maar wat werd ingevuld ?

      Met vriendelijke groeten,
      Sietze Elsinga
      Sietze.Elsinga@...

      Uitgaande berichten worden gescand met Norton Antivirus.

      Message 56 of 56 , Apr 12, 2004
        Hallo allemaal,

        zoals gewoonlijk weer aan de late kant met een reactie maar moest men bij de
        huwelijken van 1914 - 1918 al een ariersverklaring afleggen, ik dacht dat
        dat alleen was bij 40-45,

        groetje Irene.

        Hotmail en Messenger on the move
        http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/