Re: warning [Off-Topic]

  • van_der_zwaag
    Message 1 of 13 , Mar 4, 2004
      Especially for the group members in Canada:

      The "warning" message was sent by the Netsky virus that has apparently
      infected the computer of one of the group members in Canada. The
      originating computer address (IP) belongs to TELUS Communications
      Inc., more specifically Trinity Consumer ADSL. If you are using this
      provider, please check your computer for viruses.

      Voor alle anderen, ter geruststelling:

      Omdat deze yahoo-group geen attachments doorlaat, is het virus niet
      met het bericht meegekomen. Blijf echter alert voor virussen uit
      andere bronnen!

      Groeten,
      Berend Jan van der Zwaag
    • Arna Bearda
      Message 2 of 13 , Mar 4, 2004
        Misschien nog een idee? Dit kost niets:
        Ik zorg ervoor dat er geen e-mail adressen in het Outlook adresboek staan.
        Gewoon ergens in een schriftje met de balpen de e-mailadressen opschrijven
        en even opzoeken als je een mail verstuurt. Je kunt dan zelf nog wel besmet
        worden helaas, maar je kunt er wel voor zorgen dat de verspreiding stopt.
        Overigens heb ik voor € 45 vanmiddag de nieuwe Norton 2004 virusscanner
        gehaald. Voor zo'n bedrag kun je al die ellende niet hebben, al is dat - ook
        voor ons - best veel geld. Allemaal veel sterkte en wijsheid met deze
        problemen! Henk en Arna Bearda.

        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        Datum: 03/04/04 06:56:53
        Aan: friesland-genealogy@yahoogroups.com
        Onderwerp: [Friesland-genealogy] warning

        I have your password!

        com/group/Friesland-genealogy

        To visit your group on the web, go to:

        juli 1999

      • Joe Wiersma
        Message 3 of 13 , Mar 4, 2004
          Hein, je hebt gelijk , want het kwam zeker niet van mij. Ik maak er geen gewoonte van om op dat uur aan de computer te zitten; die was dan ook niet aan!!
          Groeten
          Joop Wiersma

        • Jos Buisman
          Message 4 of 13 , Mar 5, 2004
            Henk en Arna,

            Het idee dat het leeg houden van het adresboek hier tegen zekerheid zou
            geven is niet juist.
            Dat soort virussen zoekt ook naar emailadressen in je mailboxen.

            Mvrgr,
            Jos Buisman

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            Datum: 03/04/04 06:56:53
            Aan: friesland-genealogy@yahoogroups.com

            I have your password!
          • Johan Eijgelaar
            Message 5 of 13 , Mar 5, 2004
              Beste Groepsleden,

              Dit is mogelijk te voorkomen door in het adressenbestand een naam op te
              nemen met "0000" en zonder verwijzing naar een emailadres. Als een virus dan
              emails wil gaan versturen vanuit je eigen adressenbestand dan zal hij met
              een waarschuwing komen dat hij de email niet kan versturen en kan neit
              verder gaan met verspreiden van virussen. Doordat je als naam de 4 nullen
              hebt gegeven staat hij bovenaan in het adressenboek.
              Het zal niet alles tegenhouden maar wel een gedeelte van de virussen
              afstoppen. Het is eigenlijk al erg genoeg dat we dit moeten doen.

              Succes,
              Johan

              Message 6 of 13 , Mar 5, 2004
                Groepsleden,

                Kort en goed: de enige manier om je (zo goed als mogelijk is) te beschermen
                tegen virussen is anti-virus software te installeren en dit vervolgens met
                zeer grote regelmaat te updaten.
                Doe je dat niet, dan ga je met een zeepkist de snelweg op. Erger nog, in
                feite ga je (om het zeer boud uit te drukken) condoomloos op vrijersvoeten.
                Wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, laat zich raden.
                Wat de kosten betreft: op Internet zijn diverse gratis downloadable
                anti-virus programma's te vinden.

                Met vriendelijke groet,
                Nynke van den Hooven.

                Message 7 of 13 , Mar 5, 2004
                  Hallo Jos,

                  Oeps! Dat wist ik niet! Dit is helemaal nieuw voor mij. Dan zou die oude
                  Pentium I nog de beste optie zijn. (??) Bedankt voor deze waarschuwing! Met
                  vriendelijke groeten, Arna

                  Ik denk niet dat deze mail van iemand uit deze groep komt?

                  Om uw abonnement te beлindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

                • Huib de Vries
                  Message 8 of 13 , Mar 5, 2004
                    Beste lijstlezers,

                    Ik heb de ervaring dat het niet voldoende is om email adreseen uit adresboeken te verwijderen.
                    Het is ook naief om te denken dat je virusmakers met foefjes te slim af kunt zijn. Er zijn virussen die je hele computer nazoeken op emailadressen. Sommige virussen zijn dan ook bedoeld om juist zoveel mogelijk emailadressen te verzamelen om later weer van Spam te kunnen voorzien.
                    Er is maar EEN goede remedie Zorg voor een goede virusscanner En update die regelmatig.
                    Zelfs dat is niet voldoende. Ik laat hem dan ook iedere avond om 20.00 uur mijn hele computer scannen.
                    Ik heb in het februarinummer van computertotaal gelezen dat op het moment van de test Norton 2004 de beste was, die heb ik dan ook gekocht. Er zijn ook andere goede volgens die test ik dan even aan Mc Afee enzo die in de volgende test weer de beste kunnen zijn. Zorg wel dat je zelf zo'n antivirusprogramma hebt. Een online scanner is echt alleen voor noodgevallen nuttig. Immers je dient je scanner konstant ingeschakeld te hebben.
                    Down load ook Ad-aware eens om al je spysoftware te verwijderen. En een zielige brief om zoveel mogelijk mailtjes te sturen naar een op een hoofdtransplantatie wachtend jongetje leverd echt alleen maar al je vrienden en kennissen spam op.
                    Helaas heeft dit maar heel weinig met genealogie te maken, maar soc.genealogy.benelux is er een tijdje door uit de lucht geweest. Alleen maar vanwege naiefiteit. Er bestaan goede antivirus programma's Gebruik ze dan ook.
                    Groetjes Huib de Vries.

                    Message 9 of 13 , Mar 5, 2004
                      Ook: als je een website beheert, verberg je email adressen!!
                      Groet,
                      Hugo

                      Hugo de Vries
                      http://kibrahacha.com/stories/gen
                      Families: de Vries (Schermerhorn, Spaarndam, Amsterdam), Joha (Eupen, Friesland, Leiden), Van Asperen (Streefkerk, Sliedrecht), Kaal/Karel (Wehl, Renkum), de Vries (Amsterdam, Paramaribo), Brook (Sneek, Paramaribo), Abendanon (St. Eustatius, Paramaribo), Robles de Medina (Spanje, Paramaribo) (17,200+ persons)
                      On October 28, 2004 you might be visitor number 200,000 to http://kibrahacha.com/