Re: Jelte Hornstra

  • Jan en Cor
    Message 1 of 32 , Mar 2, 2004
      dag Marianne,

      Bedankt voor je reactie.
      Ik wil daar nog de volgende opmerkingen bij maken: \

      > Ik heb voor je gevonden de huwelijksakte van Jelle (niet Jelte) en
      Ruttje:
      > Huwelijksakte Haskerland, 1894
      > Man: Jelle Hornstra
      > Vrouw: Ruttje Henstra
      > Datum: 10 mei 1894 Akte nr. 9

      Dit moet volgens mij de Jelte zijn waarover ik meer wilde weten.
      Voorzover ik weet is alleen bij de huwelijksakte de naam Jelle
      gebruikt en moet dat een verschrijving zijn!

      > Ook vond ik de geboorteakte van een Jelle Hornstra in 1868, maar
      weet natuurlijk niet of het dezelfde is.
      > Geboorteakte Schoterland
      > Aangiftedatum 4 juli 1868
      > Jelle Hornstra, geboren 4 juli 1868

      Deze is volgens mij niet de persoon waarover ik meer wilde weten.

      > Ook de vermoedelijke geboorteakte van Ruttje:
      > Geboorteakte Haskerland
      > Aangiftedatum 25 juli 1870, akte nr. 130
      > Ruttje Henstra, geboren 23 juli 1870
      > dochter van Willem klazes Henstra en Geertje Thomas de Koe

      Deze gegevens zijn mij bekend en zijn inderdaad van de Ruttje die
      gehuwd was met de Jelle Hornstra die dus eigenlijk Jelte! heet

      Nogmaals: bedankt voor de reactie!
      Groet, jan
    • Bart de Vries
      Message 32 of 32 , Mar 11, 2004
        OK Appy.

        Nu weet ik welke ouders en de bijbehorende bruidegom van Ruttje Henstra
        zijn.

        Hiermee is de aansluiting met onze familie Henstra verklaard.

        Van de Hornstra-familie heb ik voldoende info.

        Bedankt!
        Gr.
        Bart de Vries
        *De Liemers* calling