warning

  • fred@reenders.com
    Message 1 of 13 , Mar 1, 2004
      do you?

    • joewiersma@blueyonder.co.uk
      Message 2 of 13 , Mar 3, 2004
        I have your password!

      • Hein Jager
        Message 3 of 13 , Mar 4, 2004
          Ik denk niet dat deze mail van iemand uit deze groep komt?

          Message 4 of 13 , Mar 4, 2004
            Hein e.a.

            Deze mail komt hoogstwaarschijnlijk wel van iemand uit de groep die met een geinfecteerde
            computer werkt.Jij en ik en vele anderen staan in zijn/haar geinfecteerd adressenbestand.
            Ik heb deze mail ook gehad en vele met ons.
            Het gaat neigen naar het asociale om nu nog zonder een geupdate virusscanner te werken.
            Dit onderwerp is in principe off topic en daarom ieder die dit leest: scan Uw machine en
            laten we het daarbij houden.
            Vriendelijke groeten;

            Peter Nanne Streekstra

            Ik denk niet dat deze mail van iemand uit deze groep komt?

            Message 5 of 13 , Mar 4, 2004
              Especially for the group members in Canada:

              The "warning" message was sent by the Netsky virus that has apparently
              infected the computer of one of the group members in Canada. The
              originating computer address (IP) belongs to TELUS Communications
              Inc., more specifically Trinity Consumer ADSL. If you are using this
              provider, please check your computer for viruses.

              Voor alle anderen, ter geruststelling:

              Omdat deze yahoo-group geen attachments doorlaat, is het virus niet
              met het bericht meegekomen. Blijf echter alert voor virussen uit
              andere bronnen!

              Groeten,
              Berend Jan van der Zwaag
            • Arna Bearda
              Message 6 of 13 , Mar 4, 2004
                Misschien nog een idee? Dit kost niets:
                Ik zorg ervoor dat er geen e-mail adressen in het Outlook adresboek staan.
                Gewoon ergens in een schriftje met de balpen de e-mailadressen opschrijven
                en even opzoeken als je een mail verstuurt. Je kunt dan zelf nog wel besmet
                worden helaas, maar je kunt er wel voor zorgen dat de verspreiding stopt.
                Overigens heb ik voor € 45 vanmiddag de nieuwe Norton 2004 virusscanner
                gehaald. Voor zo'n bedrag kun je al die ellende niet hebben, al is dat - ook
                voor ons - best veel geld. Allemaal veel sterkte en wijsheid met deze
                problemen! Henk en Arna Bearda.

                Message 7 of 13 , Mar 4, 2004
                  Hein, je hebt gelijk , want het kwam zeker niet van mij. Ik maak er geen gewoonte van om op dat uur aan de computer te zitten; die was dan ook niet aan!!
                  Groeten
                  Joop Wiersma

                • Jos Buisman
                  Message 8 of 13 , Mar 5, 2004
                    Henk en Arna,

                    Het idee dat het leeg houden van het adresboek hier tegen zekerheid zou
                    geven is niet juist.
                    Dat soort virussen zoekt ook naar emailadressen in je mailboxen.

                    Mvrgr,
                    Jos Buisman

                    Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                    Datum: 03/04/04 06:56:53
                    Aan: friesland-genealogy@yahoogroups.com

                    I have your password!
                  • Johan Eijgelaar
                    Message 9 of 13 , Mar 5, 2004
                      Beste Groepsleden,

                      Dit is mogelijk te voorkomen door in het adressenbestand een naam op te
                      nemen met "0000" en zonder verwijzing naar een emailadres. Als een virus dan
                      emails wil gaan versturen vanuit je eigen adressenbestand dan zal hij met
                      een waarschuwing komen dat hij de email niet kan versturen en kan neit
                      verder gaan met verspreiden van virussen. Doordat je als naam de 4 nullen
                      hebt gegeven staat hij bovenaan in het adressenboek.
                      Het zal niet alles tegenhouden maar wel een gedeelte van de virussen
                      afstoppen. Het is eigenlijk al erg genoeg dat we dit moeten doen.

                      Succes,
                      Johan

                      Message 10 of 13 , Mar 5, 2004
                        Groepsleden,

                        Kort en goed: de enige manier om je (zo goed als mogelijk is) te beschermen
                        tegen virussen is anti-virus software te installeren en dit vervolgens met
                        zeer grote regelmaat te updaten.
                        Doe je dat niet, dan ga je met een zeepkist de snelweg op. Erger nog, in
                        feite ga je (om het zeer boud uit te drukken) condoomloos op vrijersvoeten.
                        Wat daarvan de gevolgen kunnen zijn, laat zich raden.
                        Wat de kosten betreft: op Internet zijn diverse gratis downloadable
                        anti-virus programma's te vinden.

                        Met vriendelijke groet,
                        Nynke van den Hooven.

                        Message 11 of 13 , Mar 5, 2004
                          Hallo Jos,

                          Oeps! Dat wist ik niet! Dit is helemaal nieuw voor mij. Dan zou die oude
                          Pentium I nog de beste optie zijn. (??) Bedankt voor deze waarschuwing! Met
                          vriendelijke groeten, Arna

                          Ik denk niet dat deze mail van iemand uit deze groep komt?

                          Om uw abonnement te beлindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:

                        • Huib de Vries
                          Message 12 of 13 , Mar 5, 2004
                            Beste lijstlezers,

                            Ik heb de ervaring dat het niet voldoende is om email adreseen uit adresboeken te verwijderen.
                            Het is ook naief om te denken dat je virusmakers met foefjes te slim af kunt zijn. Er zijn virussen die je hele computer nazoeken op emailadressen. Sommige virussen zijn dan ook bedoeld om juist zoveel mogelijk emailadressen te verzamelen om later weer van Spam te kunnen voorzien.
                            Er is maar EEN goede remedie Zorg voor een goede virusscanner En update die regelmatig.
                            Zelfs dat is niet voldoende. Ik laat hem dan ook iedere avond om 20.00 uur mijn hele computer scannen.
                            Ik heb in het februarinummer van computertotaal gelezen dat op het moment van de test Norton 2004 de beste was, die heb ik dan ook gekocht. Er zijn ook andere goede volgens die test ik dan even aan Mc Afee enzo die in de volgende test weer de beste kunnen zijn. Zorg wel dat je zelf zo'n antivirusprogramma hebt. Een online scanner is echt alleen voor noodgevallen nuttig. Immers je dient je scanner konstant ingeschakeld te hebben.
                            Down load ook Ad-aware eens om al je spysoftware te verwijderen. En een zielige brief om zoveel mogelijk mailtjes te sturen naar een op een hoofdtransplantatie wachtend jongetje leverd echt alleen maar al je vrienden en kennissen spam op.
                            Helaas heeft dit maar heel weinig met genealogie te maken, maar soc.genealogy.benelux is er een tijdje door uit de lucht geweest. Alleen maar vanwege naiefiteit. Er bestaan goede antivirus programma's Gebruik ze dan ook.
                            Groetjes Huib de Vries.

                            Message 13 of 13 , Mar 5, 2004
                              Ook: als je een website beheert, verberg je email adressen!!
                              Groet,
                              Hugo

                              Hugo de Vries
                              http://kibrahacha.com/stories/gen
                              Families: de Vries (Schermerhorn, Spaarndam, Amsterdam), Joha (Eupen, Friesland, Leiden), Van Asperen (Streefkerk, Sliedrecht), Kaal/Karel (Wehl, Renkum), de Vries (Amsterdam, Paramaribo), Brook (Sneek, Paramaribo), Abendanon (St. Eustatius, Paramaribo), Robles de Medina (Spanje, Paramaribo) (17,200+ persons)
                              On October 28, 2004 you might be visitor number 200,000 to http://kibrahacha.com/