Re: [Friesland-genealogy] Nazien akte Ulbe de Jong/Jitske Spaak

  • Scott Boelens
    Message 1 of 9 , Feb 28, 2004
      Auke,
      If you have any information on this family, please let me know. I have
      this couple in my database and on my webpage.
      Thanks,
      Scott

      --- aukeschaafsma <aschaafsma@...> wrote:
      > Hallo medelijstgenoten,
      >
      > Is er iemand bereid om voor mij bij een bezoek aan het Tresoar na te
      > kijken wie de ouders zijn van de Ulbe de Jong, die op 22 mei 1920 in
      > Kollumerland trouwde met Jitske Spaak ?
      >
      > met een vriendelijke groet,
      >
      > Auke Schaafsma

      Get better spam protection with Yahoo! Mail.
      http://antispam.yahoo.com/tools
    • Cnelis
      Message 2 of 9 , Mar 1, 2004
        Auke en Scott.
        Zal dinsdagmiddag voor jullie zien.
        I shall see Tuesday p.m. for you.
        Cor.

> [...]

        > Is er iemand bereid om voor mij bij een bezoek aan het Tresoar na te
        > kijken wie de ouders zijn van de Ulbe de Jong, die op 22 mei 1920 in

      • Cnelis
        Message 3 of 9 , Mar 2, 2004
          Scott en Auke.

          Huwelijk/marriage Ulbe en Jitske. Kollumerland akte 62 22 may 1920.
          Ulbe 27 year,born in Burum, timmerman/carpenter living in Munnikezijl
          son from Eelke de Jong 57 year and Hendrikje Blaaksma 55 year.
          Eelke also carpenter.
          Jitske 24 year born and living in Munnikezijl daughter from
          Jacob de Jong 47 year,landbouwer/farmer and ???uwkje van der Weg
          living in ten Boer.
          I could not read the name totally, sorry.
          Greatings and succes Cor.

        • aukeschaafsma
          Message 4 of 9 , Mar 3, 2004
            Cor en Scot,

            Thank you for your respons on my question. I expected Ulbe to have
            other parents, but I now know I don't have to search for this couple
            anymore. However I think this information is a welcome addition to
            Scot Boelen's database !

            greetings,

            Auke

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cnelis <cnelis@p...>

          • k.v.d.wal
            Message 5 of 9 , Mar 5, 2004
              Is deze akte al nagekeken ? zo niet dan morgen ok ? zo ja, dan graag even
              een mededeling dat het niet meer nodig is. Mijn andere pc was enkele dagen
              onbruikbaar vandaar KvdW

[...]

              Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

              com/group/Friesland-genealogy

              To visit your group on the web, go to:

            • k.v.d.wal
              Message 6 of 9 , Mar 5, 2004
                Kan de vraag zelf al beantwoorden: Cnelis heeft hem nagekeken, ok ben ik
                vrij :-) kvdw

                Message 7 of 9 , Mar 15, 2005
                  Lotgenoten,

                  wie kan me meer vertellen over Hermana ( Mijntje ) Gerritsen ?
                  zij is rond 1756 in Leeuwarden geboren,
                  haar ouders zijn Jan Gerritsen en Aagje,

                  zie ook de overlijdensakte van Hermana / Mijntje Gerritsen.

                  - overlijdensakte Dordrecht 20-3-1828 (nr. 117)
                  MIJNTJE GERRITSEN, zonder beroep, 72 jaar, geb. te Leeuwarden, wonende
                  alhier, wed. Matthijs Giese (overl. alhier), dochter van Jan Gerritsen en
                  Aagje (familienaam onbekend) overl. + 19/3 des morgens 6, D885 zijnde het
                  Gasthuis [in de Visstraat]

                  Hermana / Mijntje Gerritse trouwde met Mattheus Giesse,
                  zij kregen 2 dochters: Agatha en Cornelia Giesse
                  toen Cornelia Giesse in 1826 wilde trouwen
                  werd er in Dordrecht een akte van bekendheid opgemaakt omdat men de dopen
                  niet terug kon vinden.

                  Wie kan me verder helpen bij het zoeken naar deze voorouders ?

                  Ik ben heel benieuwd,
                  vriendelijke groeten van Lucas van Heeren !

                  Message 8 of 9 , Mar 15, 2005
                    Lucas,

                    Ik heb met een veelvoud aan zoektermen de dopendatabase van het Historisch Centrum Leeuwarden ( http://www.gemeentearchief.nl/ ) doorzocht, maar helaas geen Mijntje Gerritsen gevonden.

                    Met vriendelijke groet,