Re: [Friesland-genealogy] Jippe Jacobus Hoogeveen

  • Bart de Vries
    Message 1 of 10 , Feb 28, 2004
      Carla.

      Bezig met de puzzle van waarschijnlijk 2 familie[takken]
      Hogeveen[Hoogeveen].

      Met jouw gegevens wel op streek , maar nog niet ten einde.

      - In de door jou aangedragen info staat het volgende :
      "Jacobus en Anke zouden dus de ouders kunnen zijn van Jacobus"

      Mijn vraag : de laatst genoemde Jacobus , wie bedoel je ? Geb ./ overl
      datum ?
      Of moet deze zijn 4 - Jippe *1847 Schoterland ?

      ===
      - Jippe Jacobus Hoogeveen [en zijn verwanten] is naar het zich laat aan
      zien een ander tak dan die van Jacobus Posthuma Hogeveen * 27-09-1817 , zn
      van Jelle Lieuwes Hoogeveen en Antje Jacobus Posthuma. Een relatie van beide
      takken heb ik nog niet kunnen vinden.

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling
      Message 2 of 10 , Feb 28, 2004
        Bart,
        Het moet natuurlijk zijn Jippe Jacobus Hoogeveen, geboren 1847
        waarschijnlijk een zoon van
        Jacobus Klases Hogeveen en Janke Wiebes Brouwer
        maar ik weet niet of de akte in Schoterland al is bekeken.
        Mettje geboren 8 januari 1849 Schoterland past ook heel goed in dit rijtje
        dus zekerheid hebben we niet.

        Yahoo! Groups Sponsor

      • Bart de Vries
        Message 3 of 10 , Feb 29, 2004
          Carla,

          NAV:
          "
[...]
          OK ,opgelost !
          Is inmiddels bevestigd door Appy , dat Jippe Jacobus Hoogeveen inderdaad de
          zoon is van genoemd echtpaar.

          Dames ....... met elkaar , een mooi resultaat waarmee ik zeer content ben !

          Gr.
          Bart de Vries
          *De Liemers* calling