Re: Tjesse Hogeveen (was: Jippe Jacobus Hoogeveen

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 10 , Feb 28, 2004
      Hallo Carla,

      Van de Tjesse aan wie nr. 8 zijn naam te danken had, Tjesse Feddriks
      Sterringa 1763-Gorredijk-1840, is nu een door zijn zoon Hermanus
      (broer van Geertje) geschilderd portret te bewonderen in het
      Streekmuseum in Gorredijk.
      Expositie "De Opsterlandse kunstschilder Hermanus Sterringa en zijn
      thuisdorp Gorredijk" loopt nog t/m 20 maart.

      Groetjes,

      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "van 't Zet" <vtzet@c...>
      wrote:
      <knip>
      > Jacobus Posthuma Hogeveen geboren 27 september 1817
      > is een zoon van Jelle Lieuwes Hoogeveen gehuwd in 1806 met Antje
      Jacobus Posthuma
      > gehuwd met Sytske Ales Oosterbaan
      > dochter van Ale Jans Oosterbaan en Geertje Tjesses Sterringa
      > de namen van de kinderen van Jacobus en Sytske zijn
      > 1. Antje 2. Ale 3. Jelle 4. Lieuwe levenloos 1856 5. Jan
      > 6. Geertje 7. Janke 8. Tjesse
      >
      > 2, 5,6 en 8 zijn de vernoemingen naar de kant van Sytske
      > 1,3,4, zijn de vernoemingen naar de kant van Jacobus

      veel puzzelplezier verder
      > Carla van 't Zet
    • Bart de Vries
      Message 2 of 10 , Feb 28, 2004
        Carla.

        Bezig met de puzzle van waarschijnlijk 2 familie[takken]
        Hogeveen[Hoogeveen].

        Met jouw gegevens wel op streek , maar nog niet ten einde.

        - In de door jou aangedragen info staat het volgende :
        "Jacobus en Anke zouden dus de ouders kunnen zijn van Jacobus"

        Mijn vraag : de laatst genoemde Jacobus , wie bedoel je ? Geb ./ overl
        datum ?
        Of moet deze zijn 4 - Jippe *1847 Schoterland ?

        ===
        - Jippe Jacobus Hoogeveen [en zijn verwanten] is naar het zich laat aan
        zien een ander tak dan die van Jacobus Posthuma Hogeveen * 27-09-1817 , zn
        van Jelle Lieuwes Hoogeveen en Antje Jacobus Posthuma. Een relatie van beide
        takken heb ik nog niet kunnen vinden.

        Gr.
        Bart de Vries
        *De Liemers* calling
        Message 3 of 10 , Feb 28, 2004
          Bart,
          Het moet natuurlijk zijn Jippe Jacobus Hoogeveen, geboren 1847
          waarschijnlijk een zoon van
          Jacobus Klases Hogeveen en Janke Wiebes Brouwer
          maar ik weet niet of de akte in Schoterland al is bekeken.
          Mettje geboren 8 januari 1849 Schoterland past ook heel goed in dit rijtje
          dus zekerheid hebben we niet.

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Bart de Vries
          Message 4 of 10 , Feb 29, 2004
            Carla,

            NAV:
            "
[...]
            OK ,opgelost !
            Is inmiddels bevestigd door Appy , dat Jippe Jacobus Hoogeveen inderdaad de
            zoon is van genoemd echtpaar.

            Dames ....... met elkaar , een mooi resultaat waarmee ik zeer content ben !

            Gr.
            Bart de Vries
            *De Liemers* calling