  • Froukje Kiss Wierda
    Message 1 of 2 , Feb 28, 2004
      Weet iemand ook wie de ouders zijn van Rienk Barthels en Roelke Gaukes?
      En of dat dezelfde Barthels is in de overlijdensakte?
      Het zijn de overgrootouders van mijn Beppe Froukje Nieuwland.
      Thanks
      Froukje Wierda
      Canada

      Trouwregister Hervormde gemeente Wijnjeterp-Duurswoude-Bakkeveen
      DTB nr. 571, 1685 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 19 mei 1799, Wijnjeterp
      Man: Rienk Barthels, Wijnjeterp
      Vrouw: Roelke Gaukes, Wijnjeterp

      Overlijdensakte Opsterland, 1851
      Aangiftedatum 10 november 1851, blad nr. 36
      Rink Bartelds Nieuwland, overleden 9 november 1851, oud 80 jaar,

    • Jos Buisman
      Message 2 of 2 , Feb 29, 2004
        Froukje,

        Wie de ouders waren weet ik niet, maar ik vond wel dit:

        Familienamen 1811

        Nieuwland, Rienk Bartels, Wijnjeterp

        k. Bartelt 2, Aankjen 11, Richtje 5, allen te Wijnjeterp

        Mairie Lippenhuizen, fol. 25v

        Lijkt mij dus wel dat Rienk Barthels dezelfde persoon was als Rink Bartelds
        Nieuwland.

        Met vriendelijke groet,
        Jos Buisman