Nazien akte Ulbe de Jong/Jitske Spaak

  • aukeschaafsma
    Message 1 of 9 , Feb 28, 2004
      Hallo medelijstgenoten,

      Is er iemand bereid om voor mij bij een bezoek aan het Tresoar na te
      kijken wie de ouders zijn van de Ulbe de Jong, die op 22 mei 1920 in
      Kollumerland trouwde met Jitske Spaak ?

      met een vriendelijke groet,

      Auke Schaafsma
    • Scott Boelens
      Message 2 of 9 , Feb 28, 2004
        Auke,
        If you have any information on this family, please let me know. I have
        this couple in my database and on my webpage.
        Thanks,
        Scott

        --- aukeschaafsma <aschaafsma@...> wrote:
> [...]
        >
        > Is er iemand bereid om voor mij bij een bezoek aan het Tresoar na te
        > kijken wie de ouders zijn van de Ulbe de Jong, die op 22 mei 1920 in

        Get better spam protection with Yahoo! Mail.
        http://antispam.yahoo.com/tools
      • Cnelis
        Message 3 of 9 , Mar 1, 2004
          Auke en Scott.
          Zal dinsdagmiddag voor jullie zien.
          I shall see Tuesday p.m. for you.
          Cor.

> [...]

          > Is er iemand bereid om voor mij bij een bezoek aan het Tresoar na te
          > kijken wie de ouders zijn van de Ulbe de Jong, die op 22 mei 1920 in

        • Cnelis
          Message 4 of 9 , Mar 2, 2004
            Scott en Auke.

            Huwelijk/marriage Ulbe en Jitske. Kollumerland akte 62 22 may 1920.
            Ulbe 27 year,born in Burum, timmerman/carpenter living in Munnikezijl
            son from Eelke de Jong 57 year and Hendrikje Blaaksma 55 year.
            Eelke also carpenter.
            Jitske 24 year born and living in Munnikezijl daughter from
            Jacob de Jong 47 year,landbouwer/farmer and ???uwkje van der Weg
            living in ten Boer.
            I could not read the name totally, sorry.
            Greatings and succes Cor.

          • aukeschaafsma
            Message 5 of 9 , Mar 3, 2004
              Cor en Scot,

              Thank you for your respons on my question. I expected Ulbe to have
              other parents, but I now know I don't have to search for this couple
              anymore. However I think this information is a welcome addition to
              Scot Boelen's database !

              greetings,

              Auke

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cnelis <cnelis@p...>

            • k.v.d.wal
              Message 6 of 9 , Mar 5, 2004
                Is deze akte al nagekeken ? zo niet dan morgen ok ? zo ja, dan graag even
                een mededeling dat het niet meer nodig is. Mijn andere pc was enkele dagen
                onbruikbaar vandaar KvdW

[...]

                Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

                com/group/Friesland-genealogy

                To visit your group on the web, go to:

              • k.v.d.wal
                Message 7 of 9 , Mar 5, 2004
                  Kan de vraag zelf al beantwoorden: Cnelis heeft hem nagekeken, ok ben ik
                  vrij :-) kvdw

                  Message 8 of 9 , Mar 15, 2005
                    Lotgenoten,

                    wie kan me meer vertellen over Hermana ( Mijntje ) Gerritsen ?
                    zij is rond 1756 in Leeuwarden geboren,
                    haar ouders zijn Jan Gerritsen en Aagje,

                    zie ook de overlijdensakte van Hermana / Mijntje Gerritsen.

                    - overlijdensakte Dordrecht 20-3-1828 (nr. 117)
                    MIJNTJE GERRITSEN, zonder beroep, 72 jaar, geb. te Leeuwarden, wonende
                    alhier, wed. Matthijs Giese (overl. alhier), dochter van Jan Gerritsen en
                    Aagje (familienaam onbekend) overl. + 19/3 des morgens 6, D885 zijnde het
                    Gasthuis [in de Visstraat]

                    Hermana / Mijntje Gerritse trouwde met Mattheus Giesse,
                    zij kregen 2 dochters: Agatha en Cornelia Giesse
                    toen Cornelia Giesse in 1826 wilde trouwen
                    werd er in Dordrecht een akte van bekendheid opgemaakt omdat men de dopen
                    niet terug kon vinden.

                    Wie kan me verder helpen bij het zoeken naar deze voorouders ?

                    Ik ben heel benieuwd,
                    vriendelijke groeten van Lucas van Heeren !

                    Message 9 of 9 , Mar 15, 2005
                      Lucas,

                      Ik heb met een veelvoud aan zoektermen de dopendatabase van het Historisch Centrum Leeuwarden ( http://www.gemeentearchief.nl/ ) doorzocht, maar helaas geen Mijntje Gerritsen gevonden.

                      Met vriendelijke groet,