oorlogsschriften Hofstra

  • Detje van der Laan
    Message 1 of 5 , Feb 27, 2004
      Hallo allemaal

      Ik kwam dankzij mijn moeder (had dit op de radio gehoord) op een zeer interessante site. Het betreft een meisje dat in de oorlog de dagelijkse gang van zaken in schriften schrijft.

      Ze heet Catharina Christina Hofstra, geboren 1924, als dochter van Hendrik Jacob Hofstra en Luyka Christofine Tjebbes. De vader is geboren op 11 mei 1891 en is een zoon van Rients Tettes Hofstra (zelf opgezocht op tresoar). Rients is weer een zoon van Tette Hotzes Hofstra (1814), hier wel eens eerder op de lijst genoemd.

      Vandaar dat ik dacht mogelijk dat er meer zijn die dit een interessante site vinden. Zelf ben ik verwant aan deze Hofstra's, dus was er heel erg blij mee.

      Groeten Detje
    • Cnelis
      Message 2 of 5 , Feb 27, 2004
        Detje.
        Je houd de spanning er wel in door de site niet in je bericht te zetten.
        Nu moet ik dadelijk naar bed met de prangende vraag hoe mooi zal die site
        er wel niet uit zien.
        Dus als ik niet kan slapen is dat jouw schuld.
        Ik vergeef je omdat je mijn achter-achter -achter nicht bent.
        Och trek het je maar niet aan, ik vergeet zo vaak wat.
        Graag dus de url.
        Zal Tette in Bochum (D) ook wel benieuwd naar zijn.
        Groeten en bij voorbaat dank. Cor S.

[...]

        =============================
        Detje van der Laan
        detje81@...
        http://www.geocities.com/detje81 (genealogie en zelfgemaakte kaarten)
        http://www.angelfire.com/wy/vdlaan (genealogie, gezamenlijk)
        MSN: detje81@...
        Meld je nu aan bij de embossinglijst: embossing-subscribe@yahoogroups.com

        [

      • Froukje Kiss Wierda
        Message 3 of 5 , Feb 27, 2004
          Heb het even opgezocht in google. Hier is het website. http://www.oorlogsschriften.nl/thesite/keuzes/tohofstra/wwright.htm
          Froukje Kiss Wierda

[...]

          Yahoo! Groups Sponsor

        • Tette.Hofstra@t-online.de
          Message 4 of 5 , Feb 28, 2004
            Hallo Detje,

            het internetadres heeft Froukje Wierda al doorgegeven. Ik kan nog melden, dat er in het "Dagblad van het Noorden" van 16.7.2002 een uitgebreid artikel over To Hofstra heeft gestaan.

            Groeten van

            Tette

            vanuit een behoorlijk versneeuwd (ca. 20 cm)Bochum

          • Detje van der Laan
            Message 5 of 5 , Feb 28, 2004
              Sorry sorry sorry
              Je kunt het beste naar onderstaande site gaan, daar kun je alle
              mogelijkheden kiezen.