Virus

  • w.ten.wolde
    Message 1 of 12 , Aug 22, 2000
      Hallo allemaal,

      Wanneer u een E-mail binnenkrijgt met de naam GIRL THING" open dit aub
      niet!!!!
      Dit bericht bevat het virus "GIRL THING".
      Deze informatie is vandaag bij HP Nederland binnengekomen.
      Dit virus is nog erger dan het I LOVE YOU en MELISSA virus en er is
      momenteel
      nog geen oplossing voor dit virus, het zal de hele wereld op zijn kop
      zetten.
      Het is gemaakt te werken via Netscape navigator en Microsoft Internet
      Explorer, en zowel voor Macintosh als IBM compatible computers.

      Niet veel mensen weten nog van dit virus, dus zend deze mail aan zo veel
      mogelijk vrienden, kennissen, relaties en klanten.

      STUUR DUS DOOR, DIT IS HEEL BELANGRIJK!!!!

    • H. van der Woude
      Message 2 of 12 , Aug 22, 2000
        Naar ik meen, had ik al eerder geschreven: "dit klinkt naar een hoax!"

        Herman van der Woude

        mailto:herman@...
        http://www.van-der-woude-00.myweb.nl

[...]

        of: http://go.to/frgen .

      • Anthony Hofstee
        Message 3 of 12 , Jun 26 1:46 PM
          I am sorry if you have received a message with a virus attachment from my
          e-mail address. The message has not come from me. Someone is using my
          e-mail address (or a virus has found my address in their mailing list). I
          constantly update my virus scans. Tony
        • F.Beijert
          Message 4 of 12 , Jul 1, 2002
            Beste mensen,

            Hoewel ik net een nieuwe computer heb en gisteren een nieuwe virusscanner heb geinstalleerd, heb ik vanmorgen een virus opgelopen en hoop ik op tijd te zijn OM U ALLEN TE WAARSCHUWEN, GEEN MAIL/ATTACHEMENTS (BIJLAGEN) van Ien Beijert-Starreveld te openen.

            Met verontschuldigingen voor de overlast

            Ien Beijert-Starreveld
            fedde.beijert@...

            Doet genealogisch onderzoek naar de volgende familienamen: Beijert, Beyert, Medema, Trap, Hoven, Letteboer, Douwsma en Wilschut

          • bernarnd randolph
            Message 5 of 12 , Jul 1, 2002
              thank you

              Message 6 of 12 , Jul 16, 2003
                hallo,

                ik beveel jullie dringend aan het volgende bericht te lezen en de acties
                uit te voeren.

                Henk Hagedoorn

                Hallo,

                Helaas kreeg ik dit bericht van iemand in wiens adresboek ik sta, dat hij
                het Teddybeer virus (jdbgmgr.exe) had gekregen via het adresboeksysteem,
                en dit ondanks het permanente gebruik van een virusscanner.
                Het virus plant zich voort via het adresboeksysteem. Ik heb het inderdaad op
                mijn c:/ schijf aangetroffen.

                Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je geïnfecteerd. Dit virus is buiten
                mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

                Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
                Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
                geïnfecteerd !

                Wees er zeker van dat dit bericht per BCC verstuurd naar iedereen in jouw
                adresboek, zodat niemand uit jouw adresboek het emailadres van iemand
                anders kan vaststellen! Het virus genaamd jdbgmgr.exe wordt niet gevonden
                door Norton Antivirus, Mc Afee en Sophos antivirus scanners.

                Het virus zit rustig 14 dagen te wachten voor het schade gaat aanrichten.
                Het wordt automatisch verstuurd door Messenger en door het adresboek of je
                nu wel of niet emails verstuurd naar je adressen.

                Om het virus te verwijderen volg deze werkwijze:
                Ga naar START , dan naar ZOEKEN/FIND Kies voor FILE/FOLDERS
                en geef de naam van het virus in = jdbgmgr.exe (let op juiste naam).
                Zorg ervoor dat je zeker de C schijf en alle andere harddisks controleert en
                alle sub-folders(directories/mappen).

                Klik nu op ZOEKEN/FIND Het virus heeft een icoon van een TEDDYBEER met
                de naam jdbgmgr.exe OPEN HET NIET !!!!!

                Ga nu, indien gevonden naar BEWERKEN (boven in de Menubalk) en klik
                ALLES SELECTEREN aan. NIET OPENEN !!!

                Ga nu naar BESTAND/FILE boven in de menubalk en kies voor VERWIJDEREN/DELETE
                de file(s) wordt nu naar de PRULLENBAK/RECYCLE BIN
                gegooid.

                Ga nu naar PRULLENBAK/RECYCLE BIN en VERWIJDER het virus jdbgmgr.exe daar
                ook. men kan ook de PRULLENBAK LEEGMAKEN aanklikken.

                Als het virus gevonden is ben je genoodzaakt alle personen van je adresboek
                hiervan op de hoogte te brengen zodat ook zij dit virus kunnen
                verwijderen.

                Doe nu het volgende :
                a) Open een nieuw emailbericht
                b) Klik op het icoon van het adresboek links naast "Aan/To"
                c) Kies alle namen en voeg deze toe bij "BCC"
                d) Kopieer dit bericht
                e) Voer bij onderwerp VIRUS in
                f) Plak dit bericht in het emailbericht en verstuur
                Sorry voor het ongemak.

                groet Huib Ekkelenkamp

              • olga kroeders
                Message 7 of 12 , Jul 16, 2003
                  Beste Henk

                  dit is geen virus, maar een hoax en dat bevelen klinkt ook wel erg dwingend :)

                  Groetjes Olga

                  Familie Knuist: http://tencate.xs4all.nl/stamboom/
                  Overige families: http://tencate.xs4all.nl/olga
                  Nu met genealogieforum: http://tencate.xs4all.nl/forum/
[...]

                  Yahoo! Groups Sponsor

                  of: http://go.to/frgen .

                • Karel van der Wal
                  Message 8 of 12 , Jul 16, 2003
                    dit programma onderdeel behoort bij windows, dus niet verwijderen, en dit is
                    de tigste keer dat we het er hier over hebben graag niet weer allemaal
                    reageren ( ik zou het ook niet doen maar ter voorkoming van ....) mvrgr
                    kvdwal

[...]

                    Omdat je in mijn adresboek voorkomt ben je ge�nfecteerd. Dit virus is buiten
                    mijn medeweten op mijn computer gekomen en naar jullie doorgestuurd.

                    Het virus is eenvoudig te verwijderen volgens onderstaande handleiding.
                    Stuur dit bericht naar alle personen in jullie adresboek. Ook zij zijn
                    ge�nfecteerd !

[...]

                    Genealogy yn Frysl�n: http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                    of: http://go.to/frgen .

                    com/group/Friesland-genealogy

                  • Hugo J K de Vries
                    Message 9 of 12 , Jul 17, 2003
                      HOAX

[...]

                      knip

                      groet Huib Ekkelenkamp
                    • Karel van der Wal
                      Message 10 of 12 , Jul 17, 2003
                        U bent gelukkig dat u dit programma nog heeft, laat het staan !!! het
                        behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in eerdere
                        berichten. mvrgr.kvdw

                        Message 11 of 12 , Jul 17, 2003
                          En nogmaals: raadpleeg altijd éérst http://www.virusalert.nl voordat u
                          waarschuwingen verstuurt.
                          Daar kunt u zien wlke virussen actief zijn en welke virussen nep (=hoax)
                          zijn.
                          Het is zó'n kleine moeite en het bespaart zoveel ergernis en paniek.

                          Met vriendelijke groet,
                          Nynke van den Hooven.

                          Message 12 of 12 , Jul 19, 2003
                            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Karel van der Wal"
                            <karelvdwal@h...> wrote:
> [...]
                            het
                            > behoort bij windows, en is geen hoax noch virus. Kijk nou eens in

                            Hoax nog virus???
                            Even voor de duidelijkheid, het bericht, die nepwaarschuwing, dàt
                            heet hoax, niet het bewuste bestand. Deze hoax loopt al van af het
                            begin van dit jaar als een kettingbrief de wereld rond, en steeds
                            trappen er mensen volkomen argeloos weer in.

                            Met vriendelijke groet,
                            Jan de Boer