Yke Klaases

  • mia_akkermans
    Message 1 of 2 , Feb 26, 2004
      In Tresoar vind ik het huwelijk van Yke Klaases en Jan Cornelis in
      1792 te Langweer.
      Kent iemand ook de kinderen uit dit huwelijk??

      Met dank en vriendelijke groeten,
      Mia
    • k.v.d.wal
      Message 2 of 2 , Feb 28, 2004
        Mia, het huwelijk is bevestigt in: 08-07-1792 Sint
        Johannesga-Delfstrahuizen-Rohel-Rotsterhaule !!! Hij van Langweer, zij van
        Sint Johannesga ( ik zat dus in de verkeerde boeken te koekeloeren) Zij
        lieten 3 kinderen dopen: in de kerk van Idskenhuizen, aldaar ook geboren :
        Cornelis 20/7, 27-07-1794; Doetje 14/3 , 16-03-1800 en opnieuw Doetje 28/4 ,
        08-05-1803.

        Voor Jan vond ik geen ouders onder Langweer, maar afkomstig van Langweer wil
        ook nog niet zeggen dat hij daar geboren is. De ouders van Yke Klaases zijn
        (ws) : Klaas Hessels en Doetje Annes ( huwelijk 28-10-1759 Sint Johannesga,
        beide van St.Jut. Kinderen uit dit huwelijk, geboren in Sint Johannesga (St.
        Jut zeggen ze hier) gedoopt in Delfstrahuizen: Sijtske 10 jan; 20-01-1760;
        Hessel 30-08, 26-09-1762; Akke 23-09, 14-10-1764; Anne 07-11, 07-12-1766;
        Marchien 30-03-, 23-04-1769; Yke 21-04, 09-03-1771; Sjerp 07-02, 07-03-1773;
        Sikke 03-11, 17-12-1775.

[...]

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        com/group/Friesland-genealogy

        Yahoo! Groups Sponsor