Re: [Friesland-genealogy] Boek Hemelumer Oldeferd

  • Onno Elgersma
    Message 1 of 4 , Feb 22, 2004
      Nynke,

      Dat is heel interessant. Twee jaar geleden ben ik bij die boerderij geweest.
      Een zoon van Anne uit dat rijtje is Frederick John die in Canada, US en
      zelfs Nederland enige bekendheid heeft als de songwriter/singer Fred
      Eaglesmith. Volgens hem klinkt eaglesmith ongeveer net zo als het geluid dat
      Canadezen maken als ze Elgersma uitspreken. Huib Stam heeft twee jaar
      geleden een film over Freds leven en werken gemaakt, waar ook zijn Friese
      roots aan de orde kwamen. Ik heb ze toen de weg wat gewezen in Friesland. De
      film is vorig jaar door Omrop Fryslan op Nederland I vertoond. Zo zie je
      maar waar een beetje sneupen in de familiegeschiedenis soms toe leidt.
      Ik wacht dus vol spanning je scan af. Bij voorbaat dank.
      Ik zal voor jou een overzicht maken van de Surcher Elgersma's die ik
      verzameld heb, tenminste als je er in geinteresseerd bent.

      Groeten,

      Onno Elgersma