Re: Reekers

  • antoni g.meynders
    Message 1 of 5 , Oct 5, 1999
      Sietze Elsinga wrote:

      > From: Sietze Elsinga <sito@...>
      >
      > Op dinsdag 5 oktober 1999 1:22, heeft antoni g.meynders [SMTP:antoni_meynders@...] geschreven:

      > Hallo allemaal,
      >
      > Wel heb ik een Sjieuwke Pietersma geboren te Tjerkwerd in 1845:
      >
      > Sjieuwke Pietersma, geb. Tjerkwerd 1845, overl. Bolsward 11 juli 1871,
      > tr. Bolsward 10 mei 1868, Yette Johannes Flapper,
      > geb. Oldeclooster, gemeente Wonseradeel 30-09-1838,
      > zoon van Johannes Yettes Flapper en Taetske Lolles van der Meer

> [...]

      Beste Sietze

      Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat de Sjieuwke die jij hebt niet dezelfde is als de Sjieuwke waar ik
      naar zoek. Mijn Sjieuwke had al 4 kinderen voordat de jouwe aan trouwen dacht. Sjieuwke Pieters Pietersma was
      de oudste bekende maternal voorouder van mijn oma aan mijn vaders zijde. Mijn oma's naam was Sietske
      Reeke(r)s. Haar naam was op twee manieren gespeld op officieele stukken.
      Ton Meynders Abbotsford BC Canada
    • a.aukes@chello.nl
      Message 2 of 5 , Mar 5 8:32 AM
        Hallo allemaal, en in het bijzonder Ton Meynders die opzoek is naar
        de familie Reekers,

        Mij overgrootmoeder was Jeltje Reekers een rechtstreekse afstammeling
        van Hendrik Jans Reekers en Sjieuwke Pieters Pietersma.

        Op mijn homepage: http://members.tripod.lycos.nl/Aukes2/index.html
        staan meer gegevens omtrent haar familie en voorouders en natuurlijk
        haar nageslacht.

        Tevens staan er op mijn pagina inmiddels vele friese achternamen waar
        ik onderzoek naar doe.
        Alle aanvullingen zijn natuurlijk zeer welkom.

        André Aukes, Amsterdam
      • Yntze van der Honing
        Message 3 of 5 , Mar 7 12:10 AM
          Geachte heer Aukes,

          Mijn complimenten voor uw keurig uitgevoerde kwartierstaat Aukes die u op
          Internet hebt gepubliceerd.

          Daarin zag ik o.a. de Friese geslachten Bontekoe en Pietersma de revu
          passeren. Zijn deze gegevens verkregen door eigen onderzoek of zijn deze
          afkomstig uit publicaties of verkregen van andere onderzoekers? Indien het
          laatste het geval is, wilt u dan op uw homepage de titels van de
          publicatie(s) en de naam (namen) van de gegevensverstrekker(s) vermelden
          a.u.b.?

          Bij voorbaat dank.

          Met vr. gr.

          Yntze van der Honing