RE: Reekers

  • Sietze Elsinga
    Message 1 of 5 , Oct 5, 1999
      Op dinsdag 5 oktober 1999 1:22, heeft antoni g.meynders [SMTP:antoni_meynders@...] geschreven:
> [...]
      > Balk.
      > Getrouwd met Baukjen Gerardus Pluim omstreeks 1797 te Balk
      > 2.Pyter Hendriks Reekers, geb. omstreeks 1755 te Balk, getrouwd met
      > Antie Tjeerds van der Wal omstreeks 1794
      > 3. Zwaantje Hendriks Reekes, geb. omstreeks 1757 te Balk, overl. 11 Apr.
      > 1834 te Joure. Getrouwd met Bernt Pieters Vos omstreeks 1775
      > 4. Feikje Hendriks Reekes, geb. omstreeks 1764 te Balk, overl. 27 Juli
      > 1813 te Balk. Getrouwd met Thomas Theunis van der Werf omstreeks 1785 te
      > Balk
      >
      > Alle gegevens zijn welkom. Bij voorbaat mijn dank,

      Hallo allemaal,

      Wel heb ik een Sjieuwke Pietersma geboren te Tjerkwerd in 1845:

      Sjieuwke Pietersma, geb. Tjerkwerd 1845, overl. Bolsward 11 juli 1871,
      tr. Bolsward 10 mei 1868, Yette Johannes Flapper,
      geb. Oldeclooster, gemeente Wonseradeel 30-09-1838,
      zoon van Johannes Yettes Flapper en Taetske Lolles van der Meer

      Gegevens van haar ouders ontbreken.

      Met vriendelijke groeten,
      Sietze Elsinga
      sito@...
      sietze@...
      sietze.elsinga@...
      http://members.tripod.lycos.nl/Sietze_Elsinga/index.html
    • antoni g.meynders
      Message 2 of 5 , Oct 5, 1999
        Sietze Elsinga wrote:

> [...]
        > geb. Oldeclooster, gemeente Wonseradeel 30-09-1838,
        > zoon van Johannes Yettes Flapper en Taetske Lolles van der Meer

        Beste Sietze

        Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat de Sjieuwke die jij hebt niet dezelfde is als de Sjieuwke waar ik
        naar zoek. Mijn Sjieuwke had al 4 kinderen voordat de jouwe aan trouwen dacht. Sjieuwke Pieters Pietersma was
        de oudste bekende maternal voorouder van mijn oma aan mijn vaders zijde. Mijn oma's naam was Sietske
        Reeke(r)s. Haar naam was op twee manieren gespeld op officieele stukken.
        Ton Meynders Abbotsford BC Canada
      • a.aukes@chello.nl
        Message 3 of 5 , Mar 5, 2000
          Hallo allemaal, en in het bijzonder Ton Meynders die opzoek is naar
          de familie Reekers,

          Mij overgrootmoeder was Jeltje Reekers een rechtstreekse afstammeling
          van Hendrik Jans Reekers en Sjieuwke Pieters Pietersma.

          Op mijn homepage: http://members.tripod.lycos.nl/Aukes2/index.html
          staan meer gegevens omtrent haar familie en voorouders en natuurlijk
          haar nageslacht.

          Tevens staan er op mijn pagina inmiddels vele friese achternamen waar
          ik onderzoek naar doe.
          Alle aanvullingen zijn natuurlijk zeer welkom.

          André Aukes, Amsterdam
        • Yntze van der Honing
          Message 4 of 5 , Mar 7, 2000
            Geachte heer Aukes,

            Mijn complimenten voor uw keurig uitgevoerde kwartierstaat Aukes die u op
            Internet hebt gepubliceerd.

            Daarin zag ik o.a. de Friese geslachten Bontekoe en Pietersma de revu
            passeren. Zijn deze gegevens verkregen door eigen onderzoek of zijn deze
            afkomstig uit publicaties of verkregen van andere onderzoekers? Indien het
            laatste het geval is, wilt u dan op uw homepage de titels van de
            publicatie(s) en de naam (namen) van de gegevensverstrekker(s) vermelden
            a.u.b.?

            Bij voorbaat dank.

            Met vr. gr.

            Yntze van der Honing