Reekers

  • antoni g.meynders
    Message 1 of 5 , Oct 4, 1999
      Hallo allemaal,

      Heeft iemand enige gegevens omtrent de volgende personen:
      Hendrik Jans Reekers geboren omstreeks 1730
      getrouwd omstreeks 1752 te Balk
      met Sjieuwke Pieters Pietersma, geboren omstreeks 1730
      Uit dit huwelijk:
      1. Jan Hendrik Reekes, geb. Juni 1753 te Balk, overl. 22 Aug 1826 te
      Balk.
      Getrouwd met Baukjen Gerardus Pluim omstreeks 1797 te Balk
      2.Pyter Hendriks Reekers, geb. omstreeks 1755 te Balk, getrouwd met
      Antie Tjeerds van der Wal omstreeks 1794
      3. Zwaantje Hendriks Reekes, geb. omstreeks 1757 te Balk, overl. 11 Apr.
      1834 te Joure. Getrouwd met Bernt Pieters Vos omstreeks 1775
      4. Feikje Hendriks Reekes, geb. omstreeks 1764 te Balk, overl. 27 Juli
      1813 te Balk. Getrouwd met Thomas Theunis van der Werf omstreeks 1785 te
      Balk

      Alle gegevens zijn welkom. Bij voorbaat mijn dank,
      Ton Meynders Abbotsford BC Canada
    • Sietze Elsinga
      Message 2 of 5 , Oct 5, 1999
        Op dinsdag 5 oktober 1999 1:22, heeft antoni g.meynders [SMTP:antoni_meynders@...] geschreven:
> [...]
        > Balk
        >
        > Alle gegevens zijn welkom. Bij voorbaat mijn dank,

        Hallo allemaal,

        Wel heb ik een Sjieuwke Pietersma geboren te Tjerkwerd in 1845:

        Sjieuwke Pietersma, geb. Tjerkwerd 1845, overl. Bolsward 11 juli 1871,
        tr. Bolsward 10 mei 1868, Yette Johannes Flapper,
        geb. Oldeclooster, gemeente Wonseradeel 30-09-1838,
        zoon van Johannes Yettes Flapper en Taetske Lolles van der Meer

        Gegevens van haar ouders ontbreken.

        Met vriendelijke groeten,
        Sietze Elsinga
        sito@...
        sietze@...
        sietze.elsinga@...
        http://members.tripod.lycos.nl/Sietze_Elsinga/index.html
      • antoni g.meynders
        Message 3 of 5 , Oct 5, 1999
          Sietze Elsinga wrote:

> [...]
          > geb. Oldeclooster, gemeente Wonseradeel 30-09-1838,
          > zoon van Johannes Yettes Flapper en Taetske Lolles van der Meer

          Beste Sietze

          Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat de Sjieuwke die jij hebt niet dezelfde is als de Sjieuwke waar ik
          naar zoek. Mijn Sjieuwke had al 4 kinderen voordat de jouwe aan trouwen dacht. Sjieuwke Pieters Pietersma was
          de oudste bekende maternal voorouder van mijn oma aan mijn vaders zijde. Mijn oma's naam was Sietske
          Reeke(r)s. Haar naam was op twee manieren gespeld op officieele stukken.
          Ton Meynders Abbotsford BC Canada
        • a.aukes@chello.nl
          Message 4 of 5 , Mar 5, 2000
            Hallo allemaal, en in het bijzonder Ton Meynders die opzoek is naar
            de familie Reekers,

            Mij overgrootmoeder was Jeltje Reekers een rechtstreekse afstammeling
            van Hendrik Jans Reekers en Sjieuwke Pieters Pietersma.

            Op mijn homepage: http://members.tripod.lycos.nl/Aukes2/index.html
            staan meer gegevens omtrent haar familie en voorouders en natuurlijk
            haar nageslacht.

            Tevens staan er op mijn pagina inmiddels vele friese achternamen waar
            ik onderzoek naar doe.
            Alle aanvullingen zijn natuurlijk zeer welkom.

            André Aukes, Amsterdam
          • Yntze van der Honing
            Message 5 of 5 , Mar 7, 2000
              Geachte heer Aukes,

              Mijn complimenten voor uw keurig uitgevoerde kwartierstaat Aukes die u op
              Internet hebt gepubliceerd.

              Daarin zag ik o.a. de Friese geslachten Bontekoe en Pietersma de revu
              passeren. Zijn deze gegevens verkregen door eigen onderzoek of zijn deze
              afkomstig uit publicaties of verkregen van andere onderzoekers? Indien het
              laatste het geval is, wilt u dan op uw homepage de titels van de
              publicatie(s) en de naam (namen) van de gegevensverstrekker(s) vermelden
              a.u.b.?

              Bij voorbaat dank.

              Met vr. gr.

              Yntze van der Honing