van der knokke/Torensma

  • M Van de Cnocke
    Message 1 of 4 , Jan 30, 2004
      Goede middag,

      Grietje van der knokke geboren op 22/11/1879 huwde te Steenwijk op 10/5/1902
      met Pieter Torensma geboren ca 1875 te ?.

      Gezien er in Friesland nog meerdere Torensma wonen, is mijn vraag of iemand
      uit de groep me kan helpen met de gegevens van Pieter en zijn voorouders of
      afstammelingen.

      Met vriendelijke groeten en mijn dank bij voorbaat.

      Marcel Van de Cnocke
      Amerikalei 150/15
      B2000 Antwerpen
      tel.: 03 237 55 35
      vdcma@...
      http://users.skynet.be/vdcma
      http://www.archINFORM.de
      Message 2 of 4 , Jan 30, 2004
        Marcel,

        Is de onderstaande Pieter een mogelijkheid?
        Geboorteakte Ferwerderadeel, 1878
        Aangiftedatum 1 juli 1878, akte nr. 162
        Pieter Torensma, geboren 29 juni 1878, zoon van Dirk Ruurds Torensma en Etje Pieters Kooistra

        Gevonden op http://www.tresoar.nl/

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

[...]

        <knip>

      • Van de Cnocke Marcel
        Message 3 of 4 , Jan 30, 2004
          Hallo Nijnke,
          Bedankt voor je tip betreffende Pieter en ook voor de Tresoarsite.
          Ik heb alles genoteerd en zoek verder naar de bevesting in huwelijksakten
          van Steenwijk.
          Weet U of Steenwijk ook een dergelijke "Databank" heeft?
          Vriendelijke groeten - Marcel

          Marcel Van de Cnocke
          Amerikalei 150/15
          2000 Antwerpen
          tel.: 03 237 55 35
          Email: vdcma@...
          http://users.skynet.be/vdcma
          http://www.archInform.de

          Message 4 of 4 , Jan 30, 2004
            Marcel,

            Ik weet niet of er een site is met betrekking tot gegevens van Steenwijk. U zou kunnen kijken of er op http://geneaknowhow.net/digi/bronnen.html onder de link van de provincie Overijssel 'Steenwijkse gegevens" voorkomen. Ook kunt U kijken op http://www.genlias.nl (alhoewel ik daar gezocht heb op het door U genoemde huwelijk, maar niets gevonden).

            Succes met Uw zoektocht :-)

            Met vriendelijke groet,
            Nynke (ik hecht zeer aan die y-grec :-)!) van den Hooven.